اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سعید قاسمی:

اعتقاد به ولایت در اندیشه شهید چمران موج می‌زد

خبرگزاری فارس: موسس مجمع جوانان شهید چمران با بیان اینکه اعتقاد به ولایت و رهبری در اندیشه شهید چمران موج می‌زد، گفت: شهید چمران ذوب در ولایت و رهبری بود.

اعتقاد به ولایت در اندیشه شهید چمران موج می‌زد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سعید قاسمی صبح امروز در نشست خبری همایش «مثل چمران» که در محل مجمع جوانان شهید چمران در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شهید چمران در آزمون بزرگ الهی نمره الف را دریافت کرد و شاگرد ممتاز و نمونه هدف آفرینش یعنی عبودیت شد.

موسس مجمع جوانان شهید چمران افزود: چمران یک مجاهد در راه خدا بود و توانست با جهاد خود قله‌های رفیع علم، هنر، مسئولیت و خدمت را فتح کند و از این لحاظ، الگویی برای جوانان کشور باشد.

قاسمی گفت: در زمینه علمی، شهید چمران، یکی از چهار دانشمند برتر دنیا در زمینه فیزیک پلاسما بود و حتی کرسی تدریس در دانشگاه‌‌‌‌‌‌های معتبر آمریکا نیز به وی پیشنهاد شد، اما آن شهید بزرگوار آن را قبول نکرد.

موسس مجمع جوانان شهید چمران با اشاره به اینکه شهید چمران در ورزش نیز سرآمد بود، اظهار کرد: ایشان یکی از شاگردان، پهلوان غلامرضا تختی بود و به گواهی بسیاری از هم‌رزمان ایشان، در تمام دوران ورزشی کسی نتوانست ایشان را مغلوب کند.

وی با اشاره به جایگاه بالای شهید چمران در تهذیب نفس نیز، تصریح کرد: شهید چمران، همواره از نیمه‌های شب برای راز و نیاز با خداوند متعال، بهره می‌برد و به گواهی همسر ایشان، شهید چمران زمان شهادت خود را نیز می‌دانستند.

قاسمی تاکید کرد: شهید چمران با هنر نیز مانوس بودند و عکس‌ها و نقاشی‌های ایشان، ماندگار شده است و در کنار آن، شهید چمران قلمی بسیار شیوا داشتند و مجموعه آثار ایشان باید از سوی نسل جوان مورد مطالعه قرار بگیرد.

وی افزود: شهید چمران، حتی در آخرین لحظات زندگی نیز قلم خویش را کنار نگذاشت و تلاش زیادی برای مستندسازی جنگ کرد.

قاسمی با اشاره به ولایت‌پذیری شهید چمران اظهار کرد: شهید چمران مطیع و ذوب در ولایت‌فقیه بود، نگاه وی به ولی‌فقیه، تنها نگاه به رهبر جامعه نبود، بلکه چمران عاشق سینه‌چاک ولایت بود و در تمام مراحل زندگی تلاش می‌کرد خود را با اهداف و منویات رهبری هماهنگ و همراه کند.

موسس مجمع جوانان شهید چمران خاطرنشان کرد: شهید چمران، اعتقاد ویژ‌ه‌ای به تشکل داشت و یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ما ایرانیان این است که رهبر حزب‌الله لبنان، یکی از نخستین شاگردان شهید چمران در لبنان بوده است و به گواهی خود سیدحسن نصرالله، نخستین بار شهید چمران او را با مبارزه آشنا کرد.

قاسمی با انتقاد از رسانه‌ها گفت: رسانه‌های جمعی تاکنون نتوانسته‌اند شخصیتی مناسب از شهید چمران ارائه کنند و نتیجه این امر این است که امروز جوانان ما با الگوهای اسلامی و ایرانی خود آشنایی زیادی ندارند و این امر ممکن است در آینده صدمات جدی به جوانان ما وارد کند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول