اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبادان:

شهید چمران سرآمد انسان‌های آزاده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: شهید مصطفی چمران سرآمد انسان‌های آزاده و بی‌نام و نشان است.

شهید چمران سرآمد انسان‌های آزاده است

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و در آستانه شهادت شهید "مصطفی چمران" اظهار کرد: شهید مصطفی چمران با طبع بلند و روح آزاده خود چنان نقشی بر پیکر فرهنگ جهادی و شهادت حک کرد که برای همیشه در تاریخ انسان‌های اسوه و بزرگ ماندگار شد.

وی افزود: شهید چمران مبارزات خود را با سپری کردن دوره آموزش‌های نظامی و پارتیزانی در لبنان که نقطه ثقل مبارزات جهانی بود، آغاز کرد.

امام جمعه آبادان ادامه داد: وی در زمان گذراندن دوره‌های چریکی و رزمی، با آیت‌الله صدر آشنا شده و تفاهمات و تعاملاتی را در رابطه با دارالایتام، فقر، جهان شیعه و گرم کردن کانون‌های دینی برقرار کرد.

وی گفت: شهید گرانقدر، مصطفی چمران پس از کسب مدارج عالی تحصیلی و گذراندن دوره‌های نظامی به ایران بازگشته و به‌عنوان وزیر دفاع در کشور انقلابی ایران روح خویش را در کنار مردم پیروز خود برای رهایی از جور و ستم آزاد کرد.

محمدی اصفهانی خاطرنشان کرد: شهید چمران در گروهی از انسان‌ها بر روی کره خاکی جای دارد که سکون‌ناپذیر و همواره جویای تکاپو و تعامل برای رسیدن به اهداف متعالی است.

وی عنوان کرد: بنابراین با حضور در عرصه جنگ تحمیلی از پست وزارت استعفا داده و همگام با رزمنده‌های ایران اسلامی عازم میدان جنگ شد.

امام جمعه آبادان عنوان کرد: آن شخصیت بی‌نظیر با عطف به اینکه در جوانی دوره‌های مختلف رزمی را گذرانده بود با حضور در مناطقی چون سوسنگرد، هویزه که جنگ مکانیزه پیش نمی‌رفت با گروه‌های پارتیزانی و چریکی، رشادت‌های بی‌نظیری از خود نشان داد.

وی در خصوص نحوه شهادت چمران گفت: سرانجام آن بزرگوار در اطراف شهر سوسنگرد، بر اثر ترکش خمپاره مقام شهادت را به جان خرید و نام خود را در مبارزه علیه استکبار جهانی ثبت کرد.

محمدی اصفهانی در پایان اظهار کرد: شهید چمران با روح بلند خود ریاست و وزارت را ترک گفته و در کنار رزمنده‌های جوان، پرانرژی و با تحرک ظاهر شده و امتداد دهنده نهضتی انقلابی شد که با نام مقدس امام حسین(ع) زنده می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول