اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

محصول دانشگاه‌های ما باید تربیت چمران‌ها باشد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: دانشگاه‌های ما باید تولید محصول و خروجی‌شان انسان‌های برجسته و چمران‌ گونه باشد.

محصول دانشگاه‌های ما باید تربیت چمران‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا نقدی صبح امروز در نشست با بسیج اساتید استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به عظمت روز شهادت شهید چمران از چند سال پیش این روز به نام روز بسیج اساتید نامگذاری شده که در دیدار سال 89 اساتید دانشگاه‌ها با رهبر معظم انقلاب نیز ولی امر مسلمین از این نامگذاری به عنوان یک حرکت خوب و تاثیرگذار یاد کردند و انتخاب این عنوان را برای اساتید و دانشجویان یک فرصت مغتنم در پیروی از سیره و سلوک شهید چمران برشمردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های ما باید تولید محصول و خروجی‌شان انسان‌های برجسته و چمران‌گونه باشد که در این باب نه به عنوان یک استثنا بلکه یک قاعده باید ملاک و معیار تربیت اسلامی پرورش انسان‌هایی همچون چمران باشد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اگر دانشگاه‌های اسلامی ما بتوانند چنین انسان‌های عارف و ایثارگری را با مجاهدت و همت اساتید بسیجی تربیت کنند به یقین اهداف متعالی دانشگاه اسلامی تحقق یافته است.

* علم و برجستگی‌های سیاسی هرگز حجاب چمران نبود

وی با بیان اینکه مصطفی چمران نماد پاکی و هجرت و جهاد بسیج و شهادت است، اظهار داشت: این شهید بزرگوار از نخبگان برجسته علمی بود که به رقم عهده‌داری مناصب مختلف و در ردیف 10 دانشمند برتر رشته تخصصی خود در دنیا چنان ساده و بی‌ریا زندگی می‌کرد که انسان با مشاهده روحیات او حس مقاومت و شهادت‌طلبی می‌گرفت و عزم و پشتکار جدی در رسیدن به اهداف در پیش رو قرار می‌داد.

نقدی ادامه داد: این شهید بزرگوار یک الگوی برجسته بسیجی بی‌ریاست که خصوصیات ولایت‌مداری، عشق خدمت به محرومان، پیشتازی و خط شکنی، آمادگی برای ایثار و فداکاری در او به شکل کامل متجلی بود.

این مسئول افزود: شهید چمران در یک دوره‌ای تکلیف خود را علم آموزی در قلب دشمن و استکبار می‌دید به همین خاطر از امریکا دکتری و فوق تخصص فیزیک پلاسما گرفت تا به دنیا ثابت کند می‌توان در کشور استکباری با علم و مهارت‌آموزی علیه آنها قیام کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: هر چند امریکا به بهانه‌های مختلف و اعطای مزایای مالی و مادی سعی داشت شهید چمران را در کشورش حفظ کند اما این مرد وارسته با پیروزی انقلاب اسلامی به وطن بازگشت تا در خدمت محرومان بوده و در جهاد علیه استکبار شرکت کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور شهید چمران در کشور مصر و راه‌اندازی جنبش عمل در لبنان به عنوان پایه‌های اساسی حزب‌الله بیان کرد: مقاومت امروز ملت لبنان در برابر صهیونیسم را شهید چمران پایه‌گذاری کرد به طوری که امروز در سایه این حرکت خروشان به رهبری سید حسن نصرالله دنیای استکبار از لبنان و کشور مقاوم فلسطین در هراس و نگرانی است.

وی به حضور شهید چمران بعد از پیروزی انقلاب در تهران اشاره کرد و افزود: این اندیشمند برجسته به رغم داشتن علم و فنون و برجستگی‌های سیاسی و انقلابی هیچ وقت از تکلیف و وظیفه خود غافل نشد چرا که این مبانی هرگز حجاب چمران تلقی نمی‌شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان داشت: هرچند ممکن است گاهی ما با رتبه و مقام و پول و ثروت خودمان را گم کنیم اما شخصیتی چون شهید چمران که روح با عظمت و اعتلای فکری داشت هرگز در برابر چنین امتیاز و مزایایی عظمت روحی و بزرگی عقلانیتش را فدای موقعیت‌ها نکرد بلکه همچون سرباز در راه اسلام و ولایت خط شکن بود و راه پیروزی را برای ملت ایران به معنای حقیقی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نقدی ابراز داشت: در اوج نابسامانی‌های کشور و تصفیه ارتش، ستاد جنگ نامنظم را به راه انداخت و با خط شکنی خود کاری کرد تا دشمن همچنان دلیرمردی‌های او را از یاد نبرد و مجاهدت او را فراموش نکند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول