اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از مهرماه امسال صورت می‌گیرد

امکان انتخاب وعده غذایی برای دانشجویان شهید چمران اهواز

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن از مهرماه امسال قدرت انتخاب وعده غذایی دانشجویان این واحد بزرگ دانشگاهی بیشتر می‌شود.

امکان انتخاب وعده غذایی برای دانشجویان شهید چمران اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد راضی جلالی پیش از ظهر امروز درحاشیه دومین نشست مدیران دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 4 به میزبانی معاونت دانشجویی دانشگاه شهید چمران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال تحصیلی آینده در هر وعده ناهار و شام دو نوع غذا تهیه شده و بنا به سلیقه و انتخاب دانشجو در اختیار وی قرار داده می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر 90 درصد هزینه غذا توسط دانشگاه و حدود 10 درصد هزینه تمام شده توسط دانشجو پرداخت می‌شود و دانشجو انتظار دارد غذا را متناسب با سلیقه و البته با کیفیت خوب دریافت کند و این حق طبیعی آنهاست.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز از جمله موارد در دستور کار این نشست را بحث و بررسی در زمینه ساماندهی تغذیه دانشجویان با تأکید بر سیاست‌های تعدیل کمی و کیفی تغذیه، برون سپاری و نظارت عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی مقرر شده امور تغذیه دانشجویان به بخش خصوصی واگذار شود بدین معنی که دانشگاه با پیمانکار قرارداد ببندد و خرید مواد اولیه، پخت و توزیع غذا را به سیستم پیمانکاری بخش خصوصی بسپارد و تنها نظارت بر حسن انجام کار به عهده دانشگاه باشد.

راضی جلالی تصریح کرد: این در حالی است که پیش از این در دانشگاه‌ شهید چمران، دانشگاه راسا مواد اولیه را تهیه کرده و در اختیار آشپزخانه قرار می‌داد.

وی گفت: پیش بینی می شود با توجه به نظارت دقیق ناظران بر پخت، مسائل بهداشتی و اهمیت تأمین نظر دانشجو در کیفیت غذا، با برون سپاری کامل تغذیه و واگذار کردن آن به بخش خصوصی، هزینه تمام شده غذا کاهش یابد تا بتوان در هر وعده دو نوع غذا در اختیار دانشجو قرار داد.

راضی جلالی یادآور شد: از ابتدای خرید مواد اولیه تا توزیع، ناظران آشنا به مسائل بهداشتی و پخت، بر کیفیت غذا نظارت می‌کنند.

وی گفت: پیشنهاداتی که در زمینه نوع قرارداد با پیمانکار یا پیمانکاران، مالیات، ارزش افزوده و ... از سوی مدیران دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 4 امروز در این نشست ارائه می‌شود توسط دبیرخانه منطقه به وزارت علوم منتقل می‌شود تا در تصمیم گیری‌های آینده لحاظ شود.

وی هدف نهایی از این نشست را انتخاب بهترین شیوه برای انعقاد قرارداد با پیمانکار در بخش تغذیه دانشجویی و تأمین رضایت دانشجو عنوان کرد.

راضی جلالی بر نظارت بر حسن اجرای کار توسط پیمانکاران در بخش‌های مختلف تأکید کرد و گفت: در صورتی که کیفیت غذا مشکل داشته و مورد اعتراض دانشجو باشد یا اینکه در کمیت، استانداردهای تعیین شده در میزان مواد غذایی رعایت نشود، به پیمانکار اخطار داده شده و جریمه‌های سنگین برای آنها اعمال می‌شود.

در دومین نشست مدیران دانشجویی دانشگاه‌های منطقه 4 کشور در اهواز، مدیران دانشجویی دانشگاه‌های شهید چمران اهواز، صنعتی جندی شاپور دزفول، قم، صنعتی قم، علوم و فنون دریایی خرمشهر، صنعتی اصفهان، صنعتی تفرش، اراک، شهرکرد، هنر اصفهان، کشاورزی و منابع طبیعی رامین، حضرت معصومه (س)، دانشکده هنر شوشتر حضور دارند.

انتهای پیام/و10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول