اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته آموزش

کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز از برگزاری کارگاه‌های تخصصی همزمان با هفته آموزش ویژه اعضای هیئت علمی خبر داد.

کارگاه‌های تخصصی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود

 محمد علی فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده کارگاه‌های اخلاق حرفه‌ای، روش تدریس، آشنایی با آیین نامه ارتقاء و کارگاه بازنگری سرفصل‌های درسی در هفته آموزش برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه سومین سال است که در دانشگاه شهید چمران اهواز هفته آموزش برگزار می‌شود، ادامه داد: امسال از 9 تا 14 اردیبهشت از سوی وزارت علوم به عنوان هفته آموزش تعیین شده است.

 فیروزی به عناوین روزهای هفته آموزش که قرار است در دانشگاه‌های کشور و در سطوح دانشگاهی، استانی و ملی به اجرا درآید، اشاره کرد و گفت: براساس تقویم اعلام شده از معاونت آموزشی وزارت علوم،  شنبه 9 اردیبهشت اولین روز این هفته با عنوان «آموزش، فرهنگ و اخلاق حرفه‌ای»، یکشنبه 10 اردیبهشت با نام «آموزش، کیفیت و چالش‌ها»، دوشنبه سومین روز با عنوان «آموزش و شاگرد پروری»، 12 اردیبهشت چهارمین روز هفته آموزش به عنوان «آموزش و جامعه»، روز چهارشنبه پنجمین روز هفته آموزش با عنوان «نقش آموزش در پژوهش» و آخرین روز این ایام نیز به  عنوان «روش‌های نوین آموزش » نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه به تناسب عناوین روزهای هفته آموزش برنامه‌هایی از سوی دانشگاه شهید چمران پیش‌بینی شده است، افزود: مراسم افتتاحیه هفته آموزش، تجلیل از اساتید بازنشسته، برگزاری آیین تجلیل از استعدادهای درخشان از جمله این برنامه‌هاست.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: در این هفته سعی می‌کنیم فرصت‌ها و تهدیدهای حوزه آموزش بررسی شود و در راستای اعتلای آموزش عالی و با در نظر گرفتن اسناد چشم انداز توسعه، راهکارهای مناسب را در حوزه آموزش پیش بینی کنیم.

فیروزی ارتقای کیفیت را دغدغه عمده متولیان آموزش عالی دانست و گفت: ارتقای کیفیت در بالابردن تخصص دانشجویان و نیز تحکمی مبانی اعتقادی و هویت ملی مد نظر است به ویژه امسال که مقام معظم رهبری بحث حمایت از کار و سرمایه ملی را مطرح کرده‌اند، در دانشگاه‌ها که تولیدشان سرمایه انسانی و اجتماعی است باید در مسیر خودباوری و افزایش تولید علمی تلاش کنیم.

وی افزود: باید فارغ التحصیلانی تربیت کنیم که بتوانند از هویت دینی و ملی ما دفاع کنند و درعین حال بتوانند نیازهای کشور را در همه جهت‌ها برطرف کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز یادآور شد: برای آنکه عملا در هفته آموزش به این مقوله ارج نهیم، برنامه‌های هفته آموزش به نحوی برنامه‌ریزی شده که هیچ کلاس درسی تعطیل نشود.

هفته گرامیداشت آموزش به منظور تبیین نقش و جایگاه آموزش، ترویج فرهنگ شاگرد پروری و قدردانی و تجلیل از سرآمدان عرصه آموزش عالی کشور برای نخستین بار در تقویم دانشگاهی کشور جای گرفته و قرار است از این پس همه ساله به اجرا درآید.

هفته گرامیداشت آموزش با توافق وزارتخانه‌های علوم و بهداشت در سطوح دانشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول