اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های کرمان‌ خبر داد

صدور 5 هزار گواهی مهارت فنی برای زندانیان کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های استان کرمان گفت: 5 هزار گواهی مهارت در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای زندانیان کرمان صادر شد و این مهارت‌ها برای اشتغال بعد از آزادی است و براساس آن 15 میلیون تومان وام اشتغال نیز اعطا می‌شود.

صدور 5 هزار گواهی مهارت فنی برای زندانیان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی ولی‌نیا پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی مدیران کل سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه در استان کرمان اظهار داشت: امنیت یک اصل مهم است که در سایه امنیت کار، اصلاح و تربیت صورت می‌گیرد و مهم‌ترین مسئولیت زندان‌های جمهوری اسلامی ایران اصلاح و تربیت در کنار امنیت است.

وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی در زندان‌ها فعالیت‌های خوبی انجام شده است، عنوان کرد: طی سال گذشته حدود 600 میلیون تومان برای این بخش اختصاص داده شده است.

ولی‌نیا به وجود 20 رشته ورزشی در زندان‌های استان کرمان اشاره کرد و افزود: 50 نفر از روحانیان در زندان‌های استان کرمان کار تبلیغات را برای زندانیان انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: در زندان‌های کرمان زندانی‌ مشمول جرم سیاسی وجود ندارد، اما زندانی‌هایی وجود دارند که مخل امنیت جامعه باشند که با جرم سیاسی متفاوت است.

ولی‌نیا از صدور 5 هزار گواهی مهارت در رشته‌های فنی و حرفه‌ای برای زندانیان استان کرمان خبر داد و گفت: این مهارت‌ها برای اشتغال بعد از آزادی است که براساس آن 15 میلیون تومان وام اشتغال نیز اعطا می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مرکز مراقبت بعد از خروج از زندان تصریح کرد: اکثر زندانیان بومی بعد از آزادی به این مراکز مراجعه کرده و از خدمات حمایتی معنوی و مالی مرکز بهره می‌برند.

ولی‌نیا با بیان اینکه آمار زندانیان استان کرمان نسبت به سال گذشته پنج درصد رشد داشته، این روند را نگران کننده دانست و عنوان کرد: مجرمان برگشتی به زندان‌ها 15 درصد است و‌ بررسی‌ها نشان داده که این افراد از خانواده‌های بی‌سرپرست یا بد‌ سرپرست هستند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان‌ گفت: تعداد زندانیان افاغنه در استان کرمان ‌بیش از 350 نفر در 11 زندان استان است.

ولی‌نیا در مورد جابه‌جایی زندان‌های داخل شهر ابراز داشت: زندان‌های شهرستان‌های زرند و جیرفت در مرکز شهر قرار دارند و جابه‌جایی آنها در دستور کار است.

وی بیان داشت: زندان کرمان نیز به دلیل گستردگی امکان جابه‌جایی آن به راحتی وجود ندارد، لذا قرار است، مجرمان مواد مخدر را طی چهار ماه آینده به مکان دیگری انتقال دهیم.

ولی‌نیا افزود: از مجموعه زندانیان استان کرمان 7.5 درصد آنها را زنان شامل می‌شوند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول