اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد:

سند راهبردی مهارت و فناوری فنی و حرفه‌ای تدوین شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد گفت: سند راهبردی مهارت و فناوری با رویکرد بسترسازی برای استقرار نظام جامع مهارت و فناوری تدوین شد.

سند راهبردی مهارت و فناوری فنی و حرفه‌ای تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد، حبیب‌الله کارگر اظهار داشت: آموزش­های مهارت و فناوری به عنوان یکی از ارکان اصلی توانمندسازی سرمایه­های انسانی، امکان ثروت‌آفرینی و قابلیت دسترسی همگانی را در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین، متناسب با استعدادهای افراد و نیاز بازار کار با استفاده بهینه از ظرفیت بخش­های دولتی و غیر دولتی فراهم می­آورد.

وی افزود: در راستای ابلاغ سیاست‌های اشتغال از سوی مقام معظم رهبری و تصویب آیین‌نامه نظام آموزش مهارت و فناوری، سند راهبردی مهارت و فناوری با بهره‌مندی از نظرات خبرگان، کارشناسان و مدیران حوزه آموزش‌های مهارتی تدوین و منتشر شده است.

کارگر، سند راهبردی مهارت و فناوری را دارای هشت راهبرد اعلام کرد و ادامه داد: حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی، طراحی و استقرار نظام جامع مهارت و فناوری، توسعه و ارتقاء آموزش‌های مهارتی، تحقق عدالت اجتماعی، توسعه مشارکت ذی‌نفعان، استانداردسازی، اصلاح و بهبود روش‌ها و فرآیندها، جذب مربیان توانمند، ارتقاء و توانمندسازی منابع انسانی و توسعه و ارتقاء بهره‌وری منابع مالی از جمله راهبردهای اصلی سند راهبردی مهارت و فناوری محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیاتی شدن راهبردهای این سند از طریق 27 سیاست و نزدیک به 250 برنامه پیگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد از جمله اهداف تدوین سند راهبردی مهارت و فناوری را حضور مؤثر در عرصه‌‌های بین‌المللی، تحقق و پیاده‌سازی سه نظام آموزش مهارت و فناوری، صلاحیت حرفه‌ای و احراز شغل، بهبود اثربخشی و کارآیی آموزش‌های مهارتی و فراهم آوردن بسترهای سیاست‌گذاری و مدیریت یکپارچه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اعلام کرد.

کارگر بیان کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای، آینده‌پژوهی با توجه به تغییرات مستمر فناوری‌ها برای شناسایی تأثیر آن در ایجاد یا حذف فرصت‌های شغلی و تحقق برنامه پنجم توسعه از دیگر اهداف تدوین سند مهارت و فناوری است.

وی با اشاره به رویکردهای ویژه در تدوین سند مهارت و فناوری از جمله تحقق اسناد بالادستی در زمینه مهارت‌آموزی، توسعه همکاری‌های علمی و تخصصی بین‌المللی، پژوهش‌محوری، عدالت اجتماعی، مشارکت ذی‌نفعان و توسعه منابع انسانی و مالی به عنوان ویژگی‌های خاص این سند اشاره کرد.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول