اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد

ارائه 70 درصد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از طریق آموزشگاه‌های آزاد

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: 70 درصد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از طریق آموزشگاه‌های آزاد در کشور ارائه می‌شود.

ارائه 70 درصد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از طریق آموزشگاه‌های آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین عزیزی ظهر امروز در نخستین همایش تبیین نظام آموزش مهارت و فناوری استان زنجان، اظهار داشت: دو نگاه عمده موجب شده تا دانش‌های فنی و مهارتی در جامعه گسترش یافته و برنامه‌ریزی مطلوبی برای آن در کشور صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نگاهی نو به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای موجب تغییر دیدگاه به آموزش‌های مهارتی شده است، افزود: تغییرات سریع در حوزه فناوری نیز موجب برنامه‌ریزی‌های مهم در این بخش شده است.

مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای بیان داشت: حوزه تغییرات سریع منابع موجب شده است که با کمک فناوری‌های جدید حوزه‌های فنی و حرفه‌ای همگام با این پیشرفت‌ها تغییر کرده و جابه‌جایی از بخش تولید به سمت خدمات صورت گیرد.

وی ادامه داد: افزایش طول عمر افراد، افزایش امید به زندگی از دیگر مزایای ورود به عرصه جدید فناوری است که موجب افزایش میانگین سطح تحصیلات درسی در سطح کشور شده است.

عزیزی افزود: با تعاریف جدید آموزش‌های مهارتی افراد بدون مهارت بی‌سواد تلقی می‌شوند.

وی افزایش مهارت‌های فنی را موجب تغییر مهاجرت‌ها عنوان کرد و افزود: قوانین جدید موجب شده تا مهاجرت به کشورهای مختلف افزایش یافته و برنامه‌ریزی‌های مطلوبی در این زمینه صورت گیرد.

مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای از شورای انقلاب در اوایل انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: از نخستین مصوبات این شورا راه‌اندازی سازمان آموزشی و نیروی انسانی بود.

وی با اشاره به اینکه پس از دوران دفاع مقدس و در برنامه توسعه اول کشور نیز ضرورت توجه به تمرکز در خط مشی‌ها و سیاستگذاری‌ها مورد توجه قرار گرفت، افزود: 82 دستگاه در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای در کشور دخالت داشته اما با راه‌اندازی نظام ملی مهارت در راستای یکپارچه سازی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای برنامه‌های مختلفی در کشور اجرا می‌شود.

عزیزی تصریح کرد: خوشبختانه با آغاز اجرای قانون پنجم توسعه در کشور به مهارت‌های فنی توجه ویژه شده و ماموریت‌های مختلف این سازمان اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه 70 درصد مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از طریق آموزشگاه‌های آزاد در کشور ارائه می‌شود، افزود: 30 درصد این آموزش‌ها نیز از طریق مراکز دولتی انجام می‌شود.

مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: اگر کشوری خواهان پیشرفت و ترقی است باید به آموزش‌های مهارتی توجه کرده و این آموزش‌ها به صورت مادام‌العمر در جامعه ارائه شود.

وی تصریح کرد: با ایجاد نظام ملی صلاحیت مهارت و اشتغال بازار کار سامان می‌یابد .

عزیزی تاسیس سازمان ملی مهارت و فناوری و استقرار نظام ملی صلاحیت مهارت و اشتغال در سال جاری را از دیگر اقدامات مهم عنوان کرد و گفت : ضعف در مهارت حلقه مفقوده مشکل بیکاری در کشور است.

وی گفت: تنها راه غلبه بر معضل بیکاری، توانمندسازی نیروی انسانی است و دراین روند اهتمام به امر ایجاد سازمان ملی مهارت راهگشا است.

مدیر کل امور اداری و منابع انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای با تاکید بر نقش آموزش‌های مهارتی در اشتغال به کار جویندگان کار، افزود: با توجه به محدودیت فرصت‌های شغلی و با هدف تعادل در بازار کار، باید نهادهای مناسب برای ارائه آموزش‌های مهارتی به فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت و جویندگان کار توسعه یابد.

وی اظهار داشت: فراهم آوردن بستر ارائه این آموزش‌ها از وظایف اصلی است زیرا برای فائق آمدن بر مشکل بیکاری و تحقق اهداف سند چشم‌انداز در سال 1404 راهی جز توسعه آموزش‌های مهارتی و فراگیر کردن آن در کشور نیست.

انتهای پیام/ر10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول