اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان همدان:

در پی تغییر به سمت مهارت‌های عالی در فنی و حرفه‌ای هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان همدان گفت: دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تغییر به سمت مهارت‌های عالی در فنی و حرفه‌ای است.

در پی تغییر به سمت مهارت‌های عالی در فنی و حرفه‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید نظری بعد از ظهر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی به دنبال جذب افراد شاغل است، اظهار داشت: درصدد رسیدن به شغل و مهارت عامه در راستای اشتغال‌زایی هستیم.

وی ادامه داد: 22 مرکز آموزش علمی و کاربردی در استان همدان فعال است که شش مورد آن را قبول نداریم و تذکراتی نیز به این شش مرکز مبنی بر هماهنگ کردن خود با سیاست‌های دانشگاه داده‌ایم.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان همدان تصریح کرد: 7 هزار دانشجوی روزانه و یک هزار و 500 دانشجوی نیمه حضوری در مراکز علمی و کاربردی مشغول به تحصیل هستند که ما نیز در راستای علمی کردن رشته‌های سنتی هستیم.

وی عنوان کرد: ما به دنبال موازی‌کاری و کارهای تکراری با دانشگاه‌های دیگر نیستیم بلکه به دنبال تغییر به سمت مهارت‌های عالی در فنی و حرفه‌ای هستیم.

نظری افزود: در دانشگاه علمی و کاربردی بیشتر به دنبال کیفیت کار و ایجاد اشتغالزایی در جامعه هستیم که این امر توسط دانشجویانی که در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند، عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر سال 5 هزار شغل مورد نیاز جامعه است و این در حالی است که هر ساله شاهد خروجی 10 تا 12 هزار نفر در آموزش عالی هستیم که دو برابر ظرفیت جامعه است پس با توجه به این آمار باید به دنبال کارآفرینی باشیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همدان یادآور شد: در حال حاضر 38 انجمن علمی دانشجویی، 15 کانون فرهنگی، 10 کانون مشاوره‌ای، 17 دفتر بسیج دانشجویی و چهار مرکز فعال فرهنگی در استان همدان فعال است.

وی گفت: سرانه مشخصی در دانشگاه علمی -کاربردی برای هر دانشجو تعریف نشده و فقط شهریه‌ای بسیار پایین‌تر از حد معمول از دانشجویان اخذ می‌شود و قابل توجه آن است که این مرکز حتی یک ریال هم از دولت دریافت نمی‌کند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول