اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اوقات فراغت صورت می‌گیرد

آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای به دانش‌آموزان سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در قالب طرح اوقات فراغت آموزش داده می‌شود.

آموزش مهارت‌های فنی‌وحرفه‌ای به دانش‌آموزان سیستان‌وبلوچستان

محمد جهانتیغی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای از سنین پیش دانشگاهی با هدف اساسی بستر سازی برای فرهنگ کار صورت می‌پذیرد.

وی افزود: تجارب موفق گذشته، نشان داده است برای فرهنگ سازی در بحث مهارت‌آموزی، فرهنگ کار باید نقطه آغاز را از سنین پایین و در مدارس قرار دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: نیاز به مهارت آموزی در استان ما نسبت به سایر مناطق بیشتر احساس شده زیرا در بعضی مناطق حتی یک استاد کار ساده نیز نداریم که آموزش مهارت وی از نوع نگاه به کار نشأت گرفته باشد، کار باید به عنوان یک فن و هنر دیده شود.

جهانتیغی تصریح کرد: هر چند فرصت محدود است اما تدارک لازم در پایگاه‌های طرح اوقات فراغت دیده شده تا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اجرا شود به ویژه در رشته‌هایی مثل رایانه که دانش‌آموزان پسر شوق فراوان دارند و در بخش طراحی پوشاک و نازک دوزی، دانش‌آموزان دختر به این رشته‌ها علاقه‌مند هستند.

وی بیان داشت: این طرح از هفته اول تیر ماه اجرایی می‌شود که در بحث هزینه، دانش‌آموز 20 درصد کل هزینه را پرداخت خواهد کرد و سعی بر آن است تا با تعامل کمیته امداد، دانش‌آموزان کم بضاعت به صورت رایگان از این طرح استفاده کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول