اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای اجرای برنامه پنجم توسعه

داشتن گواهینامه مهارت فنی برای اشتغال کارگران ساختمانی الزامی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی از الزامی شدن داشتن گواهینامه مهارت فنی برای اشتغال کارگران ساختمانی از ابتدای اجرای برنامه پنجم توسعه خبر داد.

داشتن گواهینامه مهارت فنی برای اشتغال کارگران ساختمانی الزامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی، محمدرضا سیابانی اظهار کرد: این اداره کل در طول 9 ماه سال جاری 58 هزار و 999 فقره گواهینامه مهارت برای کارگران صنعت ساختمان صادر کرده است.
وی افزود: با استناد به ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، کارگران ساختمانی می‌توانند با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه مدارک لازم نسبت به آموزش و آزمون اقدام کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: بنای سفتکار، آرماتور بند، قالب‌بند و کفراژبند، جوشکار اسکلت، بتن‌ساز و بتن‌ریز، عایقکاری، نقشه‌برداری، سنگ‌کاری، درب و پنجره‌سازی، کاشی‌کاری، گچ‌کاری، برقکار ساختمان و تاسیسات لوله‌کشی و ... رشته‌هایی است که کارگران ساختمانی می‌توانند نسبت به شرکت در آزمون آنها اقدام کنند و نهایتاً دارندگان گواهینامه مهارت فنی با توجه به قانون بیمه‌های تامین اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب 11/2/89 هیئت وزیران از مزایای بیمه تامین اجتماعی از جمله دفترچه بیمه برخوردار خواهند شد.
سیابانی خاطرنشان کرد: با آموزش صحیح دست‌اندرکاران صنعت ساختمان امیدواریم شاهد بهبود کیفیت در ساخت و سازها و ارتقای مسائل ایمنی در پروژه‌های عمرانی باشیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان شرقی از الزامی شدن داشتن گواهینامه مهارت فنی برای اشتغال کارگران ساختمانی از ابتدای اجرای برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: اشتغال اشخاص حقیقی و حقوقی در بخش‌های ساختمان و شهرسازی مستلزم داشتن صلاحیت حرفه‌ای برای کارگران ماهر از طریق دریافت گواهینامه مهارت فنی است.
وی با بیان اینکه کارگران ساختمانی با ارائه مدارک می‌توانند به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای گرفتن گواهینامه مهارت فنی‌ مراجعه کنند، گفت: کارگران پس از شرکت در جلسه آزمون تعیین سطح در صورت قبولی، گواهینامه مهارت فنی دریافت خواهند کرد اما در صورتی که در جلسه آزمون تعیین سطح مردود شوند جهت گذراندن دوره آموزشی رایگان به کارگاه‌های آموزشی معرفی خواهند شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول