اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خبر داد

صدور 30 هزار گواهینامه مهارت از سوی فنی و حرفه‌ای زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: 30 هزار و 309 نفر در سال جاری موفق به دریافت گواهینامه مهارت از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان شده‌اند.

صدور 30 هزار گواهینامه مهارت از سوی فنی و حرفه‌ای زنجان

قاسم صیادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در 9 ماهه سال جاری تعیین صلاحیت فنی بیش از 38 هزار نفر از جوانان زنجانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اداره سنجش و ارزشیابی مهارت استان نسبت به تعیین صلاحیت حرفه‌ای 15 گروه هدف از بخش‌های مختلف دولتی و غیر دولتی از طریق برگزاری آزمون به صورت تئوری و عملی به منظور سنجش دانش و مهارت حرفه‌ای متقاضیان اقدام کرده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در 9 ماهه سال جاری 38 هزار و 279 نفر در سطح استان مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند، افزود: از این تعداد 30 هزار و 309 نفر قبول و موفق به دریافت گواهینامه مهارت از این اداره کل شدند.

وی با اشاره به اینکه در بخش دولتی 11 هزار و 614 نفر شرکت کردند، افزود: در بخش غیر دولتی نیز شش هزار و 939 نفر تا کنون مورد سنجش قرار گرفته‌اند.

صیادی با بیان اینکه که در بخش دولتی 74 درصد قبولی ارائه شده است، افزود: در بخش دولتی 63 درصد قبول شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه 11 هزار و 969 فقره گواهینامه برای زنان صادر شده است، افزود: 18 هزار و 340 فقره گواهینامه برای مردان شرکت‌ کننده در آزمون‌های مهارتی صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تعداد کل متقاضیان آزمون ادواری در 9 ماهه سال جاری سه هزار و 150 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و 301 نفر با 42 درصد قبولی موفق به دریافت گواهینامه مهارت در حرفه مورد نظر خود شده‌اند.

وی تصریح کرد: در مجموع 116 مرحله آزمون در سطح استان برگزار شده و سهم استان از 35 حرفه آزمون همسان کشوری، 24 حرفه است.

صیادی یادآور شد: در راستای کیفیت بخشی سطح دانش فنی و حرفه‌ای، ایجاد و ارتقای مهارت و توانمندی‌های مددجویان بهزیستی و بهره‌مندی بیش از پیش آنان از فرصت‌های آموزشی و دسترسی به فرصت‌های شغلی‌، تفاهم‌نامه همکاری مابین فنی و حرفه‌ای شهرستان طارم و کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان منعقد شد.

وی تصریح کرد: از دیگر موضوعات و زمینه‌های همکاری این تفاهم‌نامه استفاده بهینه از توان کارشناسی در زمینه ارتقای سطح آموزش‌ها، استفاده از توان فکری، ‌پژوهشی و امکانات سخت‌افزاری آموزش فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان افزود:‌ مقرر شد کمیته امداد امام خمینی (ره) در پی اجرای این تفاهم‌نامه، نسبت به معرفی کارآموزان  واجد شرایط، نیاز سنجی آموزشی کارآموزان و ارائه آن به آموزش فنی و حرفه‌ای،‌ پیگیری امور مربوط به اشتغال افراد آموزش دیده با این مرکز همکاری کرده و مرکز مطهری نیز با برگزاری دوره‌های زیتون‌کاری‌، پرورش زیتون، پرده‌دوزی و ارائه راهنمایی به کارآموزان، اخذ آزمون‌های تئوری و عملی از کارآموزان و اعطای گواهینامه مهارت به قبول شدگان در این زمینه همکاری کند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول