اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

37 هزار نفر در اردبیل مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یاد گرفتند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش و پژوهش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در 9 ماهه امسال بیش از 37 هزار نفر در استان اردبیل از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های مورد نیاز استفاده کرده و بهره‌مند شدند.

37 هزار نفر در اردبیل مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یاد گرفتند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس ممی‌زاده عصر امروز در نشست با فعالان عرصه آموزش و پژوهش مراکز فنی و حرفه‌ای اردبیل اظهار داشت: این تعداد افراد علاقمند در قالب 7 میلیون نفر ساعت در بخش‌های مختلف آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های مختلف را یاد گرفته تا بتوانند با بهره‌گیری از آن شایسته‌ترین اقدامات را در جامعه ارایه کنند.
وی این آموزش‌ها را در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات به صورت عمده و برجسته اعلام کرد و افزود: هدف اصلی از این آموزش‌ها و ارایه آن به علاقمندان توانمند کردن نیروی انسانی با کسب مهارت‌ها و آموزش‌های مورد نیاز است.
ممی‌زاده تصریح کرد: این آموزش‌ها بیشتر برای به دست آوردن شغل و انجام کسب و کار صورت گرفته و اداره فنی و حرفه‌ای توانسته است آموزش‌های مورد نظر را به صورت روزآمد و کارآمد عرضه کند.
این مسئول با اعلام این‌که بیش از نیمی از این آموزش‌ها در بخش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای دولتی انجام شده است، خاطر نشان کرد: یکی از اصول نظام فنی و حرفه‌ای کشور واگذاری امر آموزش به بخش خصوصی است که در این ارتباط از اول امسال 18 هزار نفر از آموزش‌های مراکز فنی و حرفه‌ای آزاد استفاده کردند.
وی به گسترش آموزش فنی و حرفه‌ای به مراکز عمومی و پرجمعیت اشاره کرد و ادامه داد: ما با راه‌اندازی مراکز مهارت‌آموزی در زندان‌ها، پادگان‌ها، جوار دانشگاه‌ها و مراکز شهری و روستایی سعی می‌کنیم از این توانمندی‌ها و فرصت‌ها برای بهره‌گیری بیشتر استفاده کنیم.
ممی‌زاده اضافه کرد: از آموزش‌های ارایه شده 3 میلیون نفر ساعت در مراکز ثابت دولتی و 2 میلیون نفر ساعت نیز در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای انجام شده است.
به گزارش فارس، معاون آموزش و پژوهش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: از این آموزش‌ها در مناطق روستایی بیش از 713 هزار نفر ساعت و در بخش‌های آزاد نیز 403 هزار نفر ساعت با مدیریت کارگاه‌های بخش خصوصی استفاده کرده‌اند.
ممی‌زاده در ادامه سخنان خود با یادآوری این‌که ایجاد مشاغل خانگی انگیزه و رغبت مردم به ویژه علاقمندان را به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیشتر کرده است، افزود: آموزش‌های ارایه شده برای متقاضیان کسب و کار خانگی به صورت متنوع و در نظر گرفتن شاخص‌های توسعه‌یافتگی اتفاق افتاده است.‌
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول