اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین اعلام کرد

کمک اداره‌ کل ارشاد به خانه مطبوعات قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: در صورتی که شاهد تحول در فضای مطبوعات استان قزوین باشیم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین به خانه مطبوعات استان قزوین کمک مالی می‌کند.

کمک اداره‌ کل ارشاد به خانه مطبوعات قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین شفیعی‌ها  شب گذشته در نشست مدیران و سرپرستان رسانه‌های استان قزوین اظهار کرد: در شش ماه نخست امسال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین وضعیت مطبوعات قزوین را بررسی می‌کند و اگر در وضعیت مطبوعات اصلاح صورت گیرد به میزان قابل قبولی که در سال‌های گذشته سابقه نداشته است، به خانه مطبوعات استان قزوین کمک مالی می‌کند.

وی اضافه کرد: این کمک اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین در راستای تشویق و ترغیب رسانه‌ها و پاسخ گفتن به تلاش‌های آن‌هاست.

لزوم رعایت مسائل شرعی در فضای مطبوعاتی

شفیعی‌ها با اشاره به رعایت پوشش مناسب خبرنگاران عنوان کرد: جامعه مطبوعاتی ما روشن‌فکر هستند و باید حداقل مسائل شرعی را رعایت کنند چه در بخش حجاب و چه در بخش رفتار‌ها که شأن خبرنگاران را می‌رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: فضای داخلی نشریات و هفته‌نامه‌های استان قزوین نیز باید دارای فضای فرهنگی سالم باشد.

شفیعی‌ها با بیان اینکه مسائل تیراژ و آگهی در برخی از نشریات استان قزوین درد مضمنی است، تصریح کرد: تصمیم بر این شده است تا مسائل تیراژ و آگهی نشریات استان قزوین را پیگیری کنیم و در صورت تخطی با آن نشریات برخورد شود.

این مسئول بیان کرد: فضای مطبوعاتی نشریات باید در قالب و جایگاه فرهنگی حفظ شود تا نشریات و هفته‌نامه‌ها به پایگاه تجاری تبدیل نشوند.

تأثیر تذکرات اداره کل فرهنگ و ارشاد در یارانه‌های نشریات

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پیرامون تأثیر تذکرات اداره فرهنگ و ارشاد در خصوص یارانه‌های نشریات خاطرنشان کرد: در اختصاص یارانه‌های نشریات به تذکراتی که اداره فرهنگ و ارشاد به آن نشریات داده شده است، نیز توجه می‌شود.

شفیعی‌ها تأکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ضرورتی نمی‌بیند تذکرات به نشریات و هفته‌نامه‌ها را علنی کند، اما وقتی حرمت جامعه آسیب ببیند با نشریه و هفته‌نامه مربوطه برخورد می‌شود.

استفاده از کارشناسان در رسانه‌ها

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند برای تخصصی کردن یادداشت‌ها از کارشناسان استفاده کنند، بیان کرد: وقتی جامعه در موضوعی نیاز به آگاهی دارد رسانه‌ها می‌توانند از کارشناسان برای تبیین موضوع استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اذعان کرد: همچنین رسانه‌ها می‌توانند با متولیان امر رایزنی کنند و اطلاعات تکمیلی و کارشناسانه را از آن‌ها بگیرند.

لزوم سیاست‌گذاری رسانه‌ها در بحث انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر

شفیعی‌ها با اشاره به بحث انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر تشریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با انتخابات شورای شهر در ماه‌های آینده برگزار می‌شود و با توجه به اینکه جنبه کشوری و منطقه‌ای دارد باید برای رسانه‌ها سیاست‌گذاری شود که کنترل دوران انتخابات، بخشی برعهده مدیران و بخشی دیگر برعهده رسانه‌ها است.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها در افق بلندی قرار دارند و می‌توانند در خصوص نمایندگان به دور از هیجان‌ها و تعصبات به مردم آگاهی بخشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین پیرامون انتخابات خانه مطبوعات استان قزوین گفت: زمان انتخابات ریاست خانه مطبوعات استان قزوین گذشته است و رعایت زمان در برگزاری انتخابات ریاست خانه مطبوعات نیز بسیار مهم است.

شفیعی‌ها پیرامون جشنواره مطبوعات استان قزوین بیان کرد: جشنواره مطبوعات امسال به دلیل انتخابات خانه مطبوعات استان قزوین کمی تأخیر دارد و باید تحولی در جشنواره مطبوعات استان قزوین نسبت به سال‌های گذشته ایجاد شود.

عدم حضور مدیران رسانه‌ها در جلسات بی‌احترامی به دعوت‌کنندگان است

وی خطاب به رئیس خانه مطبوعات استان قزوین اضافه کرد: باید حضور مدیران و سرپرستان رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب در جلسات خانه‌ مطبوعات استان قزوین پیگیری شود و عدم حضور آن‌ها در این جلسات بی‌احترامی به دعوت‌کنندگان تلقی می‌شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول