اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اعتراض به افزایش اجاره بها

امروز مطبوعات در تبریز به روی پیشخوان نرفت

خبرگزاری فارس: کیوسک‌داران تبریز در اعتراض به افزایش اجاره بها از سوی سازمان میادین شهرداری تبریز از فروختن روزنامه‌های سراسری و محلی خودداری کردند.

امروز مطبوعات در تبریز به روی پیشخوان نرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، کیوسک‌داران تبریز امروز ضمن خودداری از فروختن روزنامه‌های محلی و سراسری اعتراض خود را به نحوه عملکرد سازمان میادین شهرداری تبریز نشان دادند.

کیوسک‌داران امروز همچنین با حضور در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اعتراض خود به عملکرد سازمان میادین و مشکلات به‌وجود آمده از سوی این سازمان را اعلام کردند.

کیوسک‌داران تبریز همچنین در نامه‌ای سرگشاده به استاندار آذربایجان‌شرقی، خواستار حل مشکلات خود شدند.

در این نامه که نسخه‌ای از آن نیز در اختیار دفتر خبرگزاری فارس در تبریز قرار گرفته، آمده است: واگذاری امتیاز بهره‌برداری کیوسک‌های مطبوعاتی شهر تبریز در سالیان گذشته از طریق اخذ مبالغ قانونی در زمان واگذاری تحت عنوان فروش امتیاز بهره‌برداری کیوسک‌های مطبوعاتی به متقاضیانی که اغلب خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و طبقه مستضعف جامعه هستند، واگذار شده است.

این نامه می‌افزاید: تصویب و اخذ غیرکارشناسی اجاره بها چند صد هزار تومانی ماهیانه از کیوسک‌های مطبوعاتی با وجود دریافت وجوهات قانونی در زمان واگذاری این کیوسک‌ها موجب مشکلات عدیده‌ای برای این قشر شده است.

کیوسک‌داران تبریز همچنین تصریح کردند: مشخص نبودن متولی فرهنگی و بازوی اجرایی نظارت بر عملکرد کیوسک‌های مطبوعاتی سطح شهر و تداخل قانونی و اجرایی فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، شهرداری تبریز و سازمان میادین شهرداری تبریز متصدیان کیوسک‌های مطبوعاتی را دچار سردرگمی کرده و هر روز باید پاسخگوی همه باشند.

در ادامه این نامه به استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید شده است: سازمان میادین و خدمات شهری مناطق شهرداری تبریز با اعمال فشار بر عدم دایر کردن میزهای نمایش و فروش نشریات با بیان عناوین کذایی سد‌ معبر حتی در محل های غیرمعارض از دیگر مشکلات این قشر است.

کیوسک‌داران تبریزی همچنین در این نامه خطاب به استانداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرده‌اند: با عنایت به سرانه پایین مطالعه در کشور و استان، تیراژ محدود و کم نشریات، فروش محدود و سود ناچیز حاصل از آن و بسیاری از موارد دیگر، این قشر زحمت‌کش و آسیب‌پذیر به عنوان زنجیره پایانی و یکی از اصلی‌ترین عوامل رسانه و اطلاع‌رسانی، دچار کم‌لطفی و بی‌مهری مسئولان استانی شده و به نوعی از پیش باخته محسوب می‌شوند.

در ادامه این نامه با بیان اینکه کیوسک‌داران تبریز از بیمه‌های اجتماعی و سایر موارد حمایت‌های ملی و اجتماعی تعریف شده برای مشاغل محروم هستند، از استاندار آذربایجان‌شرقی خواسته‌ شد به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی استان با ورود مستقیم در این پرونده و ارائه راهکار و دستورات لازم مشکل چندین ساله عاملان اصلی و زحمتکش چرخه توزیع نشریات و اطلاع‌رسانی را با خیر و برکت پایان دهند.

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول