اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه:

نبود محتویات آفت مطبوعات غرب کشور است/ جذب مخاطبان نیازمند تغییر دیدگاه فعالان رسانه است

خبرگزاری فارس: رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه با بیان اینکه نبود محتویات قوی آفت مطبوعات غرب کشور است، گفت: برای جذب مخاطبان لازم است زمینه تغییر رویکرد و دیدگاه‌های فعالان رسانه‌ای را فراهم کرد.

نبود محتویات آفت مطبوعات غرب کشور است/ جذب مخاطبان نیازمند تغییر دیدگاه فعالان رسانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فریدون معتمدیان ظهر امروز در نشست تحلیل و بررسی جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور که در مجتمع فرهنگی و هنری فجر شهر سنندج برگزار شد، با بیان اینکه زنگ خطر و هشدار برای مطبوعات کشور به صدا درآمده است، اظهار کرد: تیراژ روزنامه‌ها و نشریات در سراسر کشور کاهش یافته و این زنگ خطر جدی برای آنهاست.

به گفته وی متاسفانه بیشتر نشریات امروزه به دلیل نبود محتویات قوی، مخاطبین خود را از دست داده‌اند.

رئیس خانه‌مطبوعات استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر اینترنت و خبرگزاری‌ها نباشند نشریات ما کاملا تعطیل خواهند شد، افزود: بسیاری از مطالب موجود در نشریات کپی پیست از رسانه‌های دیگر است.

معتمدیان شناسایی و معرفی ظرفیت رسانه‌های جمعی به ویژه خانه مطبوعات را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: شناسایی توانمندی‌ها و نقاط ضعف مطبوعات و شناسایی آن به مخاطبان مهم است و به همین دلیل باید از این فرصت‌ها به نحو مناسب بهره‌برداری کرد.

وی بر جذب مخاطبین از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: مخاطبان نه با آگهی و تک فروشی بلکه با خبر درست و به موقع و مناسب جذب نشریات می‌شوند.

رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نبود محتویات قوی و عدم رعایت قانون کپی پیست از سوی فعالان این عرصه از مشکلات عمده‌ای است که نشریات ما را به سمت فراموش شدن می‌برد.

معتمدیان با بیان اینکه اطلاعات ارائه شده باید به‌روز و تخصصی باشد تا بتواند مخاطب را جذب کند، تصریح کرد: متاسفانه امروزه اکثر خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعاتی با کوتاه آمدن از حدود مطبوعاتی خود فرصت‌های زیادی را از دست می‌دهند که  ادامه این روند موجب بروز مشکلاتی برای رسانه‌های جمعی به ویژه نشریات محلی شده است.

وی جسارت را از مهم‌ترین ویژگی خبرنگار دانست و گفت: نبود جسارت و توانایی حرفه‌ای که تنها در سایه آموزش‌های مختلف حاصل می‌شود قدرت بیان واقعیات را از خبرنگاران می‌گیرد.

رئیس خانه‌مطبوعات استان کرمانشاه با بیان اینکه بخشی از ضعف ما در حوزه مطبوعات مربوط به نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده است، اضافه کرد: متاسفانه گاهی برخی از ما حتی حدود، قوانین و خط قرمزهای را که داریم نادیده می‌گیریم.

به گفته معتمدیان توجه به تاثیرگذاری قلم امروز متاسفانه در جامعه مطبوعاتی ما فدای گرفتن آگهی و رپرتاژ شده و خبرنگاران را از مسیر اصلی خود دور کرده است.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول