اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار در کشور

کیوسک فرهنگی مطبوعاتی سیار در همدان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در کشور، کیوسک فرهنگی مطبوعاتی سیار در همدان راه‌اندازی شد.

کیوسک فرهنگی مطبوعاتی سیار در همدان راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان شهرستان همدان، کیوسک فرهنگی مطبوعاتی سیار در همدان افتتاح شد که این امر برای نخستین‌بار در سطح کشور رخ داد.

در آیین رونمایی از کیوسک سیار مطبوعاتی، سرپرست توزیع نشریات استان همدان اظهار کرد: این نخستین کیوسک مطبوعاتی کشور است که پس از ماه‌ها تلاش در زمینه طراحی، ساخت و اخذ مجوز به بهره‌برداری رسیده است.

مجید ملکیان با بیان اینکه مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی باید همواره در دسترس مردم قرار گیرد، افزود: کیوسک‌های مطبوعات در نقاط مرکزی شهر واقع شده است و شهروندان برای دسترسی به این مرکز گاهی با مشکلاتی چون ترافیک مواجه می‌شوند که همین امر ضرورت ایجاد این کیوسک سیار را ایجاد کرد.

وی با اشاره به اهداف ایجاد چنین کیوسکی ابراز داشت: افزایش کیوسک‌ها موجب بالا بردن فرهنگ روزنامه‌خوانی در بین مردم می‌شوند که اگر سیار باشد مردم به آسانی به نشریات و روزنامه‌ها دست می‌یابند.

سرپرست توزیع نشریات استان همدان با بیان اینکه 7 میلیون تومان برای این کیوسک هزینه شده است، تصریح کرد: این کیوسک سیار در سطح شهر همدان به صورت دوره‌ای می‌چرخد و اقلام مطبوعاتی را در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان نیز با اشاره به چاپخانه رول مطبوعات غرب کشور و کیوسک سیار کشور گفت: مطبوعات مدتی است که به جای اطلاع‌رسانی اخبار خود خبرساز شده‌اند، و همدان این افتخار را دارد که مطبوعات استان همدان در غرب کشور اولین‌ها را رقم می‌زنند.

محمدرضا عارف افزود: اصحاب رسانه با تلاش‌های خود در پوشش اخبار دسترنج خود را در اختیار مردم قرار می‌دهند که این امر باید با سهولت در دسترس مردم قرار گیرد.

وی یادآور شد: از شورای شهر تقاضا می‌کنم که حمایت خود را از مطبوعات داشته باشند تا شکل توزیع نشریات در سطح شهر نیز برطرف شود و بتوانیم در این امر نیز نمونه باشیم.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان خاطرنشان کرد: بار اصلی اطلاع‌رسانی بر دوش مطبوعات است و جا دارد که مسئولان به طور جدی جایگاه مطبوعات را ارج نهند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول