اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل خانه مطبوعات گیلان عنوان کرد

هماهنگی ارشاد و خانه مطبوعات گیلان برای درخواست نشریه

خبرگزاری فارس: مدیرکل خانه مطبوعات گیلان گفت: از این پس درخواست امتیاز نشریه با هماهنگی و بررسی‌های لازم از طرف اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات گیلان انجام می‌شود.

هماهنگی ارشاد و خانه مطبوعات گیلان برای درخواست نشریه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت منصور ایمانی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی و کاربردی با هیئت مدیره موسسه خانه مطبوعات و جمعی از مدیران نشریات گیلان در محل خانه مطبوعات استان، اظهار کرد: نقش خانه مطبوعات گیلان به عنوان نماینده فعالان عرصه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان انکارناپذیر و بی‌بدیل است.

وی افزود: خانه مطبوعات گیلان در برگزاری جشنواره، همایش و میزگردهای علمی، تخصصی، پژوهشی و روزنامه‌نگاری باید پیشقراول و در صف نخست باشد.

این مسئول، خانه مطبوعات گیلان را مرکز ثقل مطبوعات استان دانست و تصریح کرد: باید به صورت همه جانبه از موجودیت و فعالیت‌های قانونی این خانه حمایت ویژه صورت گیرد.

 ایمانی، با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان همواره آماده همه نوع همکاری ضابطه‌مند و قانونی با خانه مطبوعات گیلان است، افزود: حمایت از خانه مطبوعات را وظیفه سازمانی خود می‌دانم زیرا فعالیت و کارکرد مطبوعات استان را بسیار مثبت و سازنده ارزیابی می‌کنم و عملکرد خانه مطبوعات را روشن و شفاف می‌بینم.

 

*درخواست امتیاز نشریه با هماهنگی اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات استان انجام می‌گیرد

 

وی، درباره بحث یارانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مطبوعات، ابراز کرد: یارانه‌های کنونی کفاف فعالیت‌های مطبوعات استان را نمی‌دهد و تمام تلاش بنده در سال جاری این است که سهم یارانه مطبوعات گیلان به طور کامل پرداخت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به حمایت از مطبوعات محلی و نحوه برخورد اداره‌ها و سازمان‌های دولتی گیلان با مطبوعات محلی، گفت: امسال برای حمایت از مطبوعات استان برنامه‌های متنوع و زیادی داریم که با هماهنگی معاون برنامه‌‌ریزی استانداری گیلان و دیگر دستگاه‌ها آن را هدف‌گذاری می‌کنیم تا دغدغه مطبوعات استان به کمترین حد ممکن برسد.

وی، یکی از برنامه‌های مهم ارشاد گیلان را دعوت تمام مدیران دستگاه‌‌ها در جلسه شورای اداری استان و تبیین حمایت مطلوب از مطبوعات عنوان کرد و متذکر شد: در این زمینه انتظار می‌رود خانه مطبوعات نیز دست ما را بگیرد و در برپایی و اجرای برنامه‌ها و اهدافمان یاری‌مان دهد.

ایمانی، به برگزاری جشنواره‌های سراسری و استانی در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: باید در رشد کمی و کیفی نشریات استان تعادل برقرار شود و با کارکرد مطلوب و مثبت خانه مطبوعات، اطمینان می‌رود که این بخش روال خوبی را طی‌ کند ضمن اینکه از این پس درخواست امتیاز نشریه با هماهنگی و بررسی‌های لازم از طرف اداره کل ارشاد و خانه مطبوعات استان انجام می‌شود.

 

*ایجاد آرشیو دیجیتالی و سنتی مطبوعات استان

 

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در نشست مذکور خلاصه‌ای از فعالیت‌های انجام شده این خانه در سال گذشته را بیان کرد و گفت: مطبوعات استان برترین حامی خود را ارشاد می‌دانند و این نهاد کارگشای اصلی مشکلات مطبوعات و جراید استان است.

ابراهیم بهمنی افزود: اگر حمایت‌های مسئولان نبود ساختمان خانه مطبوعات در شرایط فعلی قرار نداشت و در این راستا کمک‌های ارشاد، استانداری، شورای شهر، سازمان صنعت و معدن و تجارت و ... بسیار موثر و تاثیر‌گذار بود.

این مسئول، به برگزاری کلاس‌های پیشرفته صفحه‌آرایی و خبرنگاری در خانه مطبوعات اشاره کرد و یادآور شد: هدف ما ارتقاءبخشی و ساماندهی جامعه مطبوعات استان است و نشریات گیلان برای رسیدن به مدارج ترقی هنوز کارهای زیادی را در پیش دارند.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات به هیچ دسته و گروهی وابستگی ندارد، خاطرنشان کرد: از ابتدا تا امروز کمک‌های ارشاد، استانداری و ... کمک‌ حال خانه مطبوعات بوده و به دلیل کثرت برنامه‌ها و مشکلات مالی نیازمند منابع بهتر و بیشتری هستیم.

بهمنی، یکی از برنامه‌های خانه مطبوعات در سال جاری را تکمیل و جمع‌آوری آرشیو تمام مطبوعات استان به دو صورت دیجیتال و سنتی و نیز ساماندهی خبرنگاران در سطح کل استان عنوان کرد و افزود: در صورت تامین اعتبار برگزاری جشنواره مطبوعات ملی، منطقه‌ای و استانی نیز در برنامه‌های سال جاری خانه مطبوعات استان قرار دارد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول