اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تعامل روابط عمومی‌ها با مطبوعات آگاه‌سازی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تعامل خوب روابط عمومی‌ها با مطبوعات و خبرنگاران ثمره خوب و شایسته‌ای در اطلاع‌رسانی مسایل مختلف و آگاهی‌بخشی به عموم جامعه دارد.

تعامل روابط عمومی‌ها با مطبوعات آگاه‌سازی را به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری صبح امروز در نشست روابط‌ عمومی‌های ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان و اصحاب رسانه که به میمنت روز ارتباطات و روابط عمومی در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات روشن و مبرهن است به طوری که یکی از ارکان اصلی در اطلاع‌رسانی، آگاهی‌بخشی و گرایش مردم به دانستن و فهمیدن بیشتر است.

وی ضرورت ارتقا بخشی در حوزه گستردگی فعالیت روابط عمومی‌ها و تعامل آنها را با رسانه‌ها یادآور شد و گفت: در جوامعی که مسایل آن به سرعت در حال گسترش و حرکت به سمت پیشرفت و توسعه است ارتباط مستقیم و اطلاع‌رسانی به موقع از ضروریات است به طوری که در این عنصر اساسی روابط عمومی‌ها باید به گونه‌ای اقدام کنند تا عملکرد دستگاه‌ها به سرعت انتشار یافته و مردم در جریان آن قرار گیرند.

استاندار اردبیل از روابط عمومی‌ها به عنوان واسطه و پل ارتباطی دستگاه با آحاد جامعه یاد کرد و افزود: یکی از اصول اساسی در مدیریت شناخت جایگاه روابط عمومی و رسانه است که می‌تواند برطرف کننده نقص‌ها و کوتاهی‌ها باشد.

صابری با نام بردن از پنج اصل ارتباطی اعم از فرستنده، گیرنده، پیام، وسیله و بازخورد خاطرنشان کرد:‌ فرستنده پیام روابط عمومی‌ها هستند و گیرنده آن نیز مسئولان و آحاد مردم می‌باشند که در این فرایند باید سرعت عمل، دقت و صداقت مدنظر باشد.

این مسئول اهمیت توجه به موضوع پیام و نحوه انتقال آن را یادآور شد و افزود: در عصر پیشرفت تکنولوژی‌ها ضرورت دارد سرعت، کیفیت و امنیت انتقال پیام را مدنظر قرار دهیم و در این باب کارها و فعالیت‌ها را به سرانجام برسانیم.

رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان با یادآوری اینکه نقش روابط عمومی‌ها در تحقق شعار سال بسیار با اهمیت است، افزود: روابط عمومی‌ها در انتخاب شعار و نوع و نحوه تبلیغ خود باید به گونه‌ای اقدام کنند تا مبادا اصالت شعار سال در مصرف کالاهای داخلی دچار فراموشی شده و یا به صورت نابجا به تبلیغات کالاهای خارجی روی آوریم.

صابری با انتقاد از برخی تبلیغات شهری که هیچ هم‌خوانی با نامگذاری شعار سال ندارد، تصریح کرد: یکی از تابلوهای تبلیغاتی ورودی شهر که از سوی یک نهاد غیر ‌دولتی نصب شده حرکتی خلاف نامگذاری سال است که از شهردار اردبیل انتظار داریم این تابلو را برداشته و اجازه ندهد تبلیغات مغایر با اهداف سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در میادین و خیابان‌های ما به چشم بخورد.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به ضرورت تعامل روابط عمومی‌ها با خبرنگاران و فعالان اصحاب رسانه اشاره کرد و ابراز داشت: مطبوعات در حین اینکه حرمت‌ها را حفظ می‌کنند باید به تقویت تعامل خود با روابط عمومی‌ها به صورت دو جانبه اندیشه کنند چرا که مطبوعات استان هرگز اصول را زیر پا نمی‌گذارند و در قدردانی از این نعمت باید تعامل مطلوب و شایسته برقرار شود.

صابری عنوان کرد: در کنار نقد‌پذیری بهترین راه در تعامل دو سویه شکایت کردن و یا پاسخ تند دادن به نوشته خبرنگاران و مطالب آنها اندیشه درستی نیست بلکه در این زمینه باید با تعامل مشکلات را حل کرده و جواب قانع‌کننده‌ای به نقد‌ها داد.

این مسئول بیان داشت: معتقدم اگر چنین تعامل و ارتباط دو سویه برقرار شود دیگر نیازی به دادگاه مطبوعات و گله‌مندی از روابط عمومی‌ها و یا خبرنگاران نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری در پایان این نشست با پیشنهاد اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها اعلام کرد که در موافقت‌نامه اعتبارات جاری امسال برای روابط عمومی‌های دستگاه‌های مختلف اعتبار ویژه مورد نظر قرار گیرد تا در انجام برخی از کارها و امور تبلیغی، ترویجی و تعامل با رسانه‌ها هزینه کنند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول