اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال مطبوعاتی:

آسیب‌های فرهنگی حوزه مطبوعات شناسایی شود

خبرگزاری فارس: یک فعال مطبوعاتی شناسایی آسیب‌های فرهنگی مطبوعات را ضروری خواند و گفت: جشنواره‌های مطبوعات باید عرصه آسیب‌شناسی فضای مطبوعاتی باشند.

آسیب‌های فرهنگی حوزه مطبوعات شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدحسین شیریان بعد از ظهر امروز در نشست تحلیل و بررسی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در مجتمع فرهنگی و هنری فجر شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه امروزه فرهنگ مطالعه نه تنها در بین افراد عادی جامعه بلکه در بین اصحاب رسانه و مطبوعات کشور نیز کم شده است.

وی یکی از مهم‌ترین دلایل کمبود تیراژ نشریات با جمعیت باسواد کشور را روزنامه خوان نبودن بعضی از مردم عنوان کرد و گفت: این بدان معنی است که نشریات در کشور با جایگاه آرمانی خود فاصله بسیار دارند.

یک فعال مطبوعاتی ارتقای سطح علمی فعالان در نشریات را در افزایش کیفیت کار مطبوعات موثر دانست و گفت: باید با برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف سطح علمی اصحاب رسانه و فعالان عرصه مطبوعات را بالا برد.

تاریخ 105 ساله مطبوعات کرمانشاه به رشته تحریر درمی‌آید

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به فضای مناسب در بین رسانه‌های آن استان اشاره کرد و افزود: رسانه‌های کرمانشاه همسو و همگام با اهداف نظام در حال ایجاد بسترهای مناسب هستند.

مصیب چراغی افزود: یکی از ‌اقدامات بسیار ارزشمندی که در استان کرمانشاه انجام شده است به رشته تحریر درآوردن تاریخ 105 ساله مطبوعات این استان است.

وی در ادامه برگزاری جشنواره مطبوعات را نیز اقدامی ارزشمند در راستای ایجاد تعامل در بین اصحاب رسانه غرب کشور دانست و افزود: برگزاری جشنواره‌های مطبوعات ظرفیت بسیار مناسبی در راستای کیفیت‌بخشی به بحث محتوای مطالب تولیدی، فراهم شدن زمینه رقابت سالم، معرفی رسانه‌های فعال و تعالی بخشی به جایگاه مطبوعات غرب کشور خواهد بود.

چراغی در پایان برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای خبرنگاران را ضروری دانست و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور اساتید مختلف می‌تواند موجب تقویت توان عملی خبرنگاران در نوشتن و در نتیجه جذب مخاطبان شود.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول