اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

گسترش روزافزون اسلام در غرب نشانه تحقق آرمان‌های خمینی کبیر است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گسترش روزافزون دین اسلام در غرب را نشانه تحقق آرمان‌های خمینی کبیر دانست.

گسترش روزافزون اسلام در غرب نشانه تحقق آرمان‌های خمینی کبیر است

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه دین اسلام تا آخرین روز از عمر این دنیا گسترش می‌یابد، اظهار کرد: اکنون زنان و مردان در کشورهای اروپایی غرب و آفریقایی به دین مقدس اسلام گرایش پیدا می‌کنند که این نشان‌دهنده گسترش روز‌افزون دین اسلام بین مردم جهان است.

وی گفت: خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را برای هدایت و نجات بشر مبعوث کرد تا همه انسان‌ها با اقتدا کردن به ایشان از تاریکی‌ به سوی نور هدایت شوند.

این مسئول بیان کرد: خداوند متعال عقل را برای هدایت درونی و پیامبر اکرم (ص) برای هدایت بیرونی انسان‌ها قرار داد تا بشر با بهره‌مندی از این دو بتواند در دنیا و آخرت سعادتمند شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز کرد: دین اسلام به جزئی‌ترین مسایل زندگی بشر پاسخ‌گو است و انسان‌ها می‌توانند با پیروی از این دین هدایت و سعادت‌مند شوند.

نظری وحدت بین ادیان مختلف اسلامی را از مهم‌ترین آموزه‌های بزرگ پیامبر اسلام عنوان و بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) مسلمانان را به وحدت بین خودشان توصیه می‌کردند تا با تمسک جستن به تقوای الهی دشمنان اسلام نتوانند در بین آنان تفرقه ایجاد کنند.

بعثت بزرگ‌ترین روز هدایت بشر در تاریخ است

نظری با بیان اینکه پیامبراکرم (ص) در سن 40 سالگی مبعوث شدند، ادامه داد: فرشته وحی در غار حرا بر پیامبر (ص) ظاهر شد و نخستین آیات سوره علق را برای او تلاوت کرد و ایشان را مأمور هدایت و نجات انسان‌ها، اصلاح جامعه از فسادهای اخلاقی و دعوت انسان‌ها به پرستش خدای یکتا و دوری آنان از پرستش خدایان دروغین شد که این واقعه در تاریخ به روز بعثت شهرت یافت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: پیامبر (ص) دعوت به خدای یکتا را از خانواده خود آغاز کرد و اول کسی که به او ایمان آورد همسرش خدیجه و علی‌بن‌ابیطالب (‌ع) بود.

این مسئول با بیان اینکه راستگویی و درستکاری از جمله ویژگی‌های پیامبر اکرم (ص) بوده است، بیان کرد: قلب پیامبر اکرم (ص) خاشع‌ترین، برترین و مطیع‌ترین پذیرش حادثه بزرگ تاریخ در هدایت بشر بود که در این روز ایشان به رسالت الهی مبعوث شدند‌.

وی با بیان اینکه همه پیامبران پیامبران قبلی خودشان را تصدیق و آمدن پیامبر بعد از خودشان را به مردم نوید می‌دادند، یادآور شد: پیامبران در ادیان‌های مختلف از آمدن آخرین پیامبر خداوند متعال به مردم بشارت می‌دادند و به‌ویژه عیسی (ع) که از آمدن حضرت محمد (ص) به عنوان پیامبر بعد از خود به مردم بشارت داد تا آنان از ایشان اطاعت کنند.

پیامبر (ص) جامعه جاهلیت را به تمدن بزرگ اسلامی تبدیل کرد

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در زمان بعثت پیامبر اکرم (ص) در جزیرة‌العرب بودند که جامعه این جزیره به دلیل جنگ، قتل و غارت از سطح بسیار پایین اجتماعی برخوردار بود که امام علی (ع) در نهج‌البلاغه از آن به دوران جاهلیت یاد کردند.

نظری تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) از جامعه جاهلیت این دوران یک فرهنگ و تمدن بزرگ اسلامی در دنیا ایجاد کرد که امروز یک چهارم مردم جهان از فرامین و دستورات ایشان پیروی می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه دین اسلام دومین و بزرگ‌ترین ادیان در جهان است، افزود: دین اسلام از جزیزة‌العرب شروع شده و اکنون تا قلب اروپا و آمریکا گسترش یافته که این نشان‌دهنده برتر بودن این دین در بین انسان‌ها است.

وی بیان کرد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند با ترویج اسلام‌هراسی بتوانند مسلمانان را از دین اسلام دور کنند، ولی مسلمانان با تمسک جستن به قرآن کریم و اهل بیت (ع) فتنه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

نظری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه "‌وقتی فتنه‌ها و تاریکی‌ها بر شما هجوم‌ آوردند به قرآن کریم و اهل بیت (ع) تمسک بجویید تا نجات یابید"‌، گفت: دین اسلام کامل‌ترین و تمام‌ترین دینی است که انسان‌ها با عمل به آن می‌توانند از فتنه‌ها نجات یابند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول