اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی:

پیشرفت اسلامی با مدل غربی امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیشرفت اسلامی نمی‌توانیم از الگو و مدل‌های غربی استفاده کنیم و ایجاد الگویی اسلامی در این زمینه بر عهده اساتید بسیجی است.

پیشرفت اسلامی با مدل غربی امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علیرضا زاکانی صبح امروز در همایش تجلیل از اساتید بسیجی استان بوشهر با بیان اینکه افق نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار روشن است و ما دانشگاهیان و حوزویان باید امتحان خودمان را در این عرصه خوب پس دهیم اظهار داشت: اساتید بسیجی با فعال شدن در این عرصه می‌توانند بنیان باورهای غرب را بشکنند و با روحیه‌ای نظیر روحیه شهید چمران در این حوزه وارد شوند.

زاکانی گفت: برای پیشرفت اسلامی نمی‌توانیم از الگو و مدل‌های غربی استفاده کنیم و ایجاد الگویی اسلامی در این زمینه بر عهده اساتید بسیجی است.

وی تصریح کرد: زمانی که مسئولان باور کنند با نگاه غرب نمی‌توانند به توسعه دست یابند باید اساتید بسیجی با روحیه شهادت‌طلبی در این زمینه اقدام کنند، چشمان کشور به دستان اساتید حوزه و دانشگاه است تا زمینه توسعه و پیشرفت را بر مبنای الگوی اسلامی و باورهای دینی فراهم کنند.

زاکانی افزود: اگر کسی در این زمینه اهلیت نداشته باشد دچار افراط و تفریط می‌شود اما اساتید بسیجی از اهلیت لازم برخوردارند و مسئولیت سنگینی نیز در این راستا دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز در عرصه جهانی انحطاط فکری و اخلاقی غرب و شکستن ابهت پوشالی و در هم خرد شدن استخوان فقرات اقتصادی، آنها را در مسیر سقوط قرار داده و بیداری اسلامی با محوریت ایران اسلامی در حال توسعه است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون صحنه‌های انقلاب را پشت سر می‌گذاریم و در حالی به سخت‌ترین شرایط می‌رسیم که انقلاب، در مرحله چهارم خود قرار دارد و این در حالی است که جدال سهمگینی با نظام استکباری و در پس آن سلطه در منطقه آغاز شده است.

زاکانی ادامه داد: امروز کشورهای منطقه که با الهام از انقلاب اسلامی ایران شاهد بیداری اسلامی خود هستند به الگویی مجدد نیاز دارند و ما به‌ عنوان قطب بیداری اسلامی باید الگویی منطبق با جامعه اسلامی مطلوب برای پس از روی دادن بیداری اسلامی و انقلاب در این کشورها داشته باشیم و به آنها ارائه کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران گفت: انسان‌های زمان چمران اسوه‌هایی بودند که باید بکوشیم چون آنان در صحنه‌های انقلاب و در شرایط دشوار امروز استوار قدم برداریم.

وی بیان کرد: چمران الگویی بزرگ و به دور از هیاهوهای سیاسی به دنبال اهدافش بود و امروز به‌عنوان آیینه تمام‌نمای ما دانشگاهیان رسالتمان را به ما گوشزد و یادآوری می‌کند که خودمان را برای تشخیص و حرکت در مسیر صحیح شرایط سخت امروز مجهز کنیم.

زاکانی اظهار داشت: افق نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار روشن است و ما دانشگاهیان و حوزویان به ‌عنوان خواص جامعه باید امتحان خود را در این عرصه به خوبی پس دهیم و بدون شک رسالت بسیار سنگینی در این راستا بر عهده داریم. 

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول