اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سراوان:

روشنگری بعثت پیامبر بر عموم جامعه اسلامی ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سراوان گفت: تبیین و روشنگری بعثت پیامبر اکرم(ص) برای عموم جامعه اسلامی یک امر ضروری است.

روشنگری بعثت پیامبر بر عموم جامعه اسلامی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان صبح امروز در جلسه شئونات فرهنگی با موضوع بعثت رسول اکرم(ص) در فرمانداری شهرستان سراوان ضمن گرامیداشت مبعث رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: هدف از مبعوث شدن پیامبران تعلیم و تربیت است تا جهل و نادانی از بین برود.

وی همچنین آگاهی بخشی و عدالت اجتماعی، راه چگونه زیستن در این دنیا و رستگاری در آخرت، دعوت به سوی همدلی و وحدت را از مهمترین اهداف پیامبران برشمرد.

امام جمعه سراوان تبیین و روشنگری بعثت رسول اکرم(ص) را برای عموم جامعه اسلامی امری ضروری دانست و گفت: جوانان، نوجوانان و همه اقشار مردم باید با زندگی پیامبران آشنا شوند و این وظیفه همه ماست تا در این راستا گام برداریم.

دهقان بیان داشت: حضرت محمد(ص) الگویی تمام عیار برای حال و نسل‌های آینده است.

وی گفت: وجود او در همه هستی اکمل مظهر الهی است و خود او و کتابی که آورده بر همه هستی بوده و کسی که بخواهد محبوب خدا شود، لازم است سیره شخصی و اجتماعی پیامبر(ص) را مدنظر قرار داده و بر اساس آن سبک زندگی خویش را سامان دهد.

معاون سیاسی فرمانداری سراوان نیز در ادامه جلسه ضمن تاکید بر هر چه با شکوه‌تر برگزارشدن جشن مبعث در شهرستان گفت: عید مبعث حضرت رسول اکرم(ص)، طلوع تابنده مهر خورشید غار حراء، آغاز عدالت و رستگاری را شیعه و سنی در شهرستان سراوان با رویکرد اتحاد و همدلی جشن خواهند گرفت.

سعید جلیلی افزود: اعضاء ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی همچون گذشته با همدلی و هماهنگی در هرچه بهتر برگزارکردن مراسم محوری عید مبعث به امید خدا اهتمام بورزند.

وی در پایان حضور میلیونی زائران حرم امام موسی کاظم(ع) را با وجود حملات تروریستی و کشته و زخمی شدن 378 نفر از زائران عاشق به ولایت و امامت را ضمن محکوم‌کردن، این حملات کور را دسیسه و دشمنی استکبار جهانی با کشورهای عربی مستقل دانست.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول