اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان:

بعثت سرآغاز تاریخ اسلام است

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان گفت: بعثت، سرآغاز و نقطه تحول تاریخ اسلام است.

بعثت سرآغاز تاریخ اسلام است

بهرام ایلخاص‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با عرض تبریک به‌مناسبت عید ابلاغ رسالت نبی مکرم اسلام اظهار کرد: پیامبر با برگزیدگان یاران خود، به مدت سه سال به صورت پنهانی، مردم را دعوت به گرایش و توسل به دین مبین اسلام می‌کرد.

وی افزود: در این مسیر سختی و مشقت‌های بسیاری را تحمل کرده و همچنان صبر و بردباری را به اصحابش گوشزد می‌کرد.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: پیامبر(ص) همچنان به یارانش وعده روزهای نورانی آشکار کردن دعوتش و رستگاری همگان به سوی حق را می‌داد.

وی با بیان اینکه در این برهه، دین اسلام رو به گسترش نهاد و مردمان دسته دسته بدان می‌گرویدند، گفت: سرانجام با نزول وحی و آشکار کردن دعوتش، زندان و شکنجه دادن مؤمنان یعنی پیروان و یاران پیامبر مانند یاسر، سمیه، عمار، خباب، صهیب، بلال و ... آغاز شد.

ایلخاص‌زاده خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام که پایداری مسلمانان را ‌می‌دیدند با گوش دادن به دل‌های سنگی خود، شمشیرها را کشیده و جنگ‌های «بدر» و «احد» و «احزاب» و «خندق» و ... را پیش آوردند.

وی ادامه داد:  پیامبر که رهبری همه جانبه بود، نمی‌توانست قبول کند جماعتی به جرم این که مسلمان شده و خدای یکتا را می‌پرستند طعمه شمشیرهای دشمن شوند، پس به مسلمانان فرمان دفاع داد.

فرماندار ویژه آبادان بیان کرد: از این جا بود که حرکت‌های نظامی اسلامی دوران حیات پیامبر که جنبه احقاق حق و دفاع داشت، آغاز شد.

وی در پایان اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در سن 40 سالگی در غار حرا مبعوث شد و همین امر سرآغاز و نقطه تحول تاریخ اسلام را رقم زد.

انتهای پیام/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول