اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار هندیجان:

بعثت بی‌نظیرترین واقعه تاریخ اسلام است

خبرگزاری فارس: فرماندار هندیجان گفت: بعثت پیامبر (ص) زیباترین و بی‌شک‌ بی‌نظیرترین واقعه تاریخ اسلام است.

بعثت بی‌نظیرترین واقعه تاریخ اسلام است

بهروز فرج‌اللهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان به‌مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) از میان مردم آن روز، انسان‌هایی آزاده و پاک و بزرگ و قهرمان تربیت کرد و قومی پراکنده و کینه‌توز و بی‌ایمان را به مردان و زنانی فداکار و مؤمنانی با اخلاص و مجاهد بدل ساخت.

وی افزود: بعثت پیامبر(ص) زیباترین و بی‌شک‌ بی‌نظیرترین واقعه تاریخ اسلام است.

فرماندار هندیجان عنوان کرد: محمد(ص) به مرز 40 سالگی رسیده بود و هر ساله سه ماه رجب، شعبان و رمضان را در غار حرا به عبادت می‌گذرانید.

وی با بیان اینکه حضرت رسول در خلوت با محبوب، در دل غاری که در دامن کوهی در شمال مکه بود، راز و نیاز می‌کرد، گفت: نبی اکرم که تنها راه نجات انسان‌ها را در تزکیه نفس می‌دید با آشکار کردن دعوت خود پس از سه سال به دستور خداوند، رو به سوی گسترش اسلام به‌معنای ناب و واقعی آورد.

فرج‌اللهی خاطرنشان کرد: اهمیت اخلاق و تزکیه نفس بر کسی پوشیده نیست و جوامع مختلف به آن نیازمندند، زیرا تنها راه نجات از گمراهی‌ها در پرتو اخلاق صحیح و آراسته شدن به ارزش‌ها و مکارم اخلاقی است.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام و خاتم‌الرسل، همه عمر خود را صرف مبارزه و ایستادگی علیه دشمنان اسلام کرده و در این مسیر هیچ‌گاه به سردی نرفتند.

فرماندار هندیجان تصریح کرد: بهره‌کشان آن روز عرب که می‌دیدند روز به روز بر شمار طرفداران پیامبر افزوده می‌شود، دست به کشتار و آزار و اذیت مسلمانان زده و آنها را شکنجه می‌کردند.

وی افزود: حضرت رسول اکرم نیز که هدف از بعثت خود را "کامل کردن مکارم اخلاق" بیان کرده بود نمی‌توانست شاهد این صحنه‌های دلخراش باشد و حکم مقابله رویارو و جنگ با دشمنان را صادر می‌کرد.

فرج‌الهی با اشاره به اینکه امروز کار بر ما، باقی‌ماندگان دین نبی اکرم آسان و زمینه‌ها مهیا است، گفت: باید با مطالعه و بازشناسی زندگی پیامبر اکرم(ص)، مسیر واقعی اسلام را جسته و در آن گام‌های متعالی برداشت.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول