اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خبر داد

اجرای 70 درصد از برنامه‏‌های تبلیغات اسلامی در مناطق محروم زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: 70 درصد از فعالیت‏‌های فراغتی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در مناطق محروم اجرا می‏‌شود.

اجرای 70 درصد از برنامه‏‌های تبلیغات اسلامی در مناطق محروم زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‏‌الاسلام علی دشتکی عصر امروز در نشست مطبوعاتی و در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز تاسیس سازمان تبلیغات و روز تبلیغ و اطلاع‏‌رسانی اظهار داشت: مراکز ارزش‏‌‌محور و انسان‏‌محور باید متوجه اهمیت تبلیغ و اطلاع‏‌رسانی باشند.

وی با اشاره به اینکه بشر با در دست گرفتن تکنولوژی اطلاع‏‌رسانی درصدد تسخیر جهان است، خاطرنشان کرد: در این تسخیر استعمار پیشگام است و به دنبال تبلیغ و اطلاع‏‌رسانی با استفاده از ابزار جدید به نفع خود است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تاثیرگذاری در امر تبلیغ و اطلاع‌رسانی در مرحله دوم اهمیت قرار دارد، اضافه کرد: موثر بودن تبلیغات و اطلاع‌رسانی بستگی به آمادگی جوامع و مردم دارد.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی سازمانی برخاسته از عقاید و باورهای مردم است، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک نظام فرهنگی است که ماهیت آن کاملا دینی و اعتقادی است و سازمان تبلیغات نیز با تاکید بر اصول و عقاید مردم شکل گرفته و گسترش یافته است.

حجت‌الاسلام دشتکی با بیان اینکه امام خمینی(ره) سازمان تبلیغات اسلامی را با هدف تاکید بر اصول، ارزش‏ها و هویت دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تاسیس کرده‏‌اند، ادامه داد: تعمیق باورهای دینی و اعتقادات مردم و به‏‌روزرسانی برخی از برنامه‏‌ها و احکام از اولویت‏‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران بود.

وی با تاکید بر اینکه پاسداری از مرزهای اعتقادی و دینی، ارزشی و اصولی که در نظام توحیدی و نظام اسلامی مطرح است ماموریت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی محسوب می‏‌شود، یادآور شد: پاسداری از این اصول بر عهده تبلیغات اسلامی است که در این زمینه وظایف متعددی را بر عهده دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به منظور تحقق اهداف خود یک چشم‏‌اندازی را تعریف کرده است، ادامه داد: برای تحقق این چشم‏‌انداز که از منویات مقام معظم رهبری، اساسنامه سازمان تبلیغات و سند فرادستگاهی برگرفته شده است 22 راهبرد طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 10 سیاست اجرایی را در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برنامه‏‌ریزی کرده‏‌ایم، اضافه کرد: تلاش برای تحقق شعار سال جاری و منویات مقام معظم رهبری در اولویت برنامه‏‌ها قرار دارد.

حجت‏الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه در سال جاری اهتمام جدی به پژوهش‏‌ها داریم، خاطرنشان کرد: جریان‏‌سازی فکری و فرهنگی با طرح‏های نوآورانه و مبتکرانه و توسعه کیفی مناطق محروم از دیگر برنامه‏‌های پیش‏‌بینی شده اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در سال جاری است.

وی به اهتمام جدی به فعالیت‏‌های قرآنی در سال جاری اشاره کرد و افزود: با اجرای طرح‏‌های جهادی و انقلابی به تداوم فعالیت‏‌های انسجام‏ بخش به حوزه دینی و فرهنگی در استان زنجان می‏‌پردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته 41 نفر از روحانیون را در مناطق محروم استان زنجان استقرار دادیم، تصریح کرد: در مجموع در پنج سال گذشته حدود 100 باب خانه عالم به صورت مردمی و دولتی در استان زنجان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری گفتمان‏‌های دینی در مدارس، مساجد و دانشگاه‏‌ها و حوزه‏‌های علمیه از دیگر برنامه‏‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان محسوب می‏‌شود، یادآور شد: در سال گذشته 4 هزار و 500 گفتمان در سطح استان برگزار شده است.

حجت‏‌الاسلام دشتکی اظهار داشت: با توجه به نیاز استان زنجان به برگزاری گفتمان‏‌های دینی تعداد این گفتمان‏‌ها از استاندارد کشوری نیز بالاتر است.

وی به اعزام مبلغ در بخش عمومی اشاره کرد و گفت: در مجموع در سال گذشته حدود 50 هزار ساعت مبلغ به مناطق مختلف استان زنجان و به مناسبت‏‌های مختلفی اعزام شده‏‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه 525 نفر مبلغ نیز به صورت تخصصی اعزام شده‏‌اند، خاطرنشان کرد: این اعزام‏‌ها موضوع محور هستند و هدف از آنها شبهه‏‌زدایی است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 70 درصد از فعالیت‏‌های فراغتی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در مناطق محروم اجرا می‏‌شود، تصریح کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان برنامه‏‌محورترین دستگاه اجرایی در استان است که در ارزیابی‏‌های ملی سازمان تبلیغات کشور نیز در راس قرار گرفته است.

دشتکی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشتر مخاطبان در حوزه فعالیت‏های مجازی قرار دارند، ادامه داد: متناسب با میزان حضور مخاطبان و میزان تاثیر برنامه‏‌ها در فضای مجازی برنامه‏‌ریزی می‏‌کنیم.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول