اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تشکیل کمیته‌ای متشکل از مسئولان استانی

صنایع ناکام اصفهان به زودی کمک بلاعوض دریافت می‌کنند

خبرگزاری فارس: با تصویب هیئت دولت و با تشکیل کمیته‌ای متشکل از مسئولان استانی صنایع بزرگ اما ناکام استان اصفهان به زودی از تسهیلات و کمک‌های بلاعوض دولتی برخوردار می‌شوند.

صنایع ناکام اصفهان به زودی کمک بلاعوض دریافت می‌کنند

عبدالوهاب سهل‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت نامناسب تولید در برخی از شرکت‌های صنعتی اصفهان، اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی استان با توجه به تحریم‌ها با کاهش تولید مواجه شده‌اند.

وی از دیگر دلایل کاهش سطح تولیدات واحدها را کمبود مواد اولیه، دشواری خروج ارز از کشور و عدم پای‌بندی دولت به تعهد خود در قبال واحدهای صنعتی از محل درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و بسته‌های حمایتی عنوان کرد و ادامه داد: بخش خصوصی با تمام مشکلاتی که با آن رو به ‌رو شده است، در تلاش است خود را حفظ کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کارفرمایان به دلیل کاهش تولیدها مجبور به کاهش برخی نیروهای کار خود نیز شده‌اند، گفت: صاحبان صنایع تمام تلاش خود را کردند که نیروهای خود را تنزل ندهند اما به دلیل برخی شرایط دشوار و کم شدن شیفت‌های شبانه به یقین تعدیل در واحدها صورت گرفته است.

سهل‌آبادی با بیان اینکه اخراج‌ها در برخی واحدهای تولیدی استان به گونه‌ای بوده است که کم‌ترین آسیب به قشر ضعیف وارد شود، اظهار داشت: خانه صنعت و معدن، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و هم‌چنین کانون کارفرمایان استان اصفهان به دنبال رفع موانع تولید و بازگرداندن نیروهای بیکار شده از کارخانه‌ها هستند.

وی اذعان داشت: با دستور هیئت دولت تشکیل کمیته‌ای متشکل از استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و روسای بانک‌های عامل هر استان و رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آن استان برای بررسی و تعیین واحدهای صنعتی بزرگ دارای مشکل آن استان، ابلاغ شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اصفهان با بیان اینکه این کمیته رصد مشکلات مالی این واحدها را در دستور کار خود قرار می‌دهد، تصریح کرد: از جمله مزایایی که در این کمیته برای صاحبان صنایع در نظر گرفته می‌شود، اعطای وام‌های تبصره‌دار و یا کمک‌های بلاعوض است.

وی ادامه داد: در همین راستا معاونت برنامه‌ریزی استاندار اصفهان در حال پی‌گیری بودجه مورد نیاز صنایع استان اصفهان از دولت است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول