اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

ارائه تسهیلات مشاغل خانگی برای 1000 صنعتگر زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در سال جاری برای یک هزار صنعتگر و هنرمند صنایع دستی استان زنجان تسهیلات کم‌بهره ارائه می‌دهیم.

ارائه تسهیلات مشاغل خانگی برای 1000 صنعتگر زنجانی

سعید حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: در سال گذشته یک میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی اعطا کردیم.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات کم‌بهره به کارگاه‌های تولید و فروشگاه‌های عرضه محصولات صنایع دستی در سال جاری در استان زنجان خاطرنشان کرد: با تصویب 50 میلیارد تومان اعتبار، این طرح در سال جاری عملیاتی می‌شود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته 607 نفر از صنعتگران صنایع‌دستی در استان زنجان بیمه شدند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال یک هزار نفر از این هنرمندان بیمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه حمایت از ایجاد و تقویت تشکل‌های غیردولتی در زمینه صنایع دستی را در اولویت‌های برنامه‌های سال جاری قرار داده‌ایم، اضافه کرد: با وجود 22 تعاونی در استان امسال اتحادیه تعاونی‌های صنایع‌دستی را راه‌اندازی می‌کنیم.

حسنی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان زنجان یک تعاونی و تشکل قوی و خوب در زمینه صنایع دستی وجود ندارد، ادامه داد: باید به صورت همه جانبه به مسائل صنایع‌دستی پرداخته شود.

این مسئول ضعف بنیه مالی صنعتگران  و هنرمندان صنایع دستی و نیاز به سرمایه در گردش را از جمله مشکلات کنونی صنعتگران در استان زنجان برشمرد و ادامه داد: یکنواختی در بازار صنایع دستی سبب افزایش بیکاری شده است.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه حضور کالاهای چینی و رواج تفکر تجاری سبب مایوس‌شدن هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی می‌شود، متذکر شد: باید مشکلات صنایع‌دستی استان زنجان به‌ویژه ورود چاقوی چینی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی کارگاه‌های تولید صنایع دستی در استان زنجان از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری محسوب می‌شود، اذعان داشت: به منظور تحقق شعار تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در عرصه صنایع دستی گام‌های خوبی در استان زنجان برمی‌داریم.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول