اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

عدم مدیریت صحیح مهم‌ترین مشکل صنعت کردستان است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: کمبود نقدینگی تنها مشکل واحدهای صنعتی این استان نیست بلکه عدم مدیریت صحیح مهم‌ترین مشکل توسعه این حوزه در استان است.

عدم مدیریت صحیح مهم‌ترین مشکل صنعت کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سیروس شاه‌غیبی ظهر امروز در دیدار معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با مسئولان مرتبط با اقتصاد و صنعت کردستان در سنندج اظهار کرد: ایجاد بسترهای مناسب به منظور توسعه واحدهای صنعتی در کردستان ضروری است و باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، تنها مشکل ایجاد واحدهای صنعتی و افزایش تولید واحدهای قبلی در این استان کمبود نقدینگی نبوده بلکه عدم مدیریتی صحیح بر این واحدها است که امیدواریم با ایجاد و بهره‌برداری از مرکز فناوری کسب ‌و‌ کار شهرک‌های صنعتی در این استان گام‌های اساسی در راستای رفع این مشکل برداشته شود.

به گفته وی، قبل از پیروزی انقلاب در این استان تنها چند واحد کارگاهی وجود داشت ولی بعد از پیروزی انقلاب با وجود از دست دادن فرصت طلایی جذب ارزهای ارزان قیمت در 10 سال اول پیروزی انقلاب به‌ علت درگیری و جنگ در حال حاضر بیش از 830 واحد فعال در این استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: با وجود اقدامات خوبی که در راستای ایجاد واحدهای صنعتی در سطح استان کردستان در بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته است این استان از لحاظ توسعه فاصله معناداری با دیگر استان‌ها دارد و باید در این راستا تلاش‌های جدی‌تری صورت گیرد.

وی سفر تاریخی مقام معظم رهبری به کردستان را نقطه عطفی در توسعه سرمایه‌گذاری در این استان دانست و افزود: در حال حاضر ظرفیت برای کار در استان فراهم شده است و به منظور تحقق این مهم  تسریع در کار سرمایه‌گذاران با توجه به موقعیت و شرایط خاص استان امری ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خواستار فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای جذب سرمایه‌گذاری در این استان شد و افزود: قوانین فعلی پاسخگوی جذب سرمایه‌گذاران در این استان با توجه به موقعیت آن نیست و لازمه جذب سرمایه‌گذاران مهیا شدن زمینه‌های سرمایه‌گذاری با در نظر گرفتن مشوق‌های ویژه است.

به گفته وی، در شرایط مساوی کردستان با سایر استان‌های مرکزی و صنعتی کشور، سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاری در سایر استان‌ها را بر این استان ترجیح خواهند داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با بیان اینکه به منظور جذب سرمایه‌گذاران تاکنون حرکت‌های خوبی انجام شده ولی کافی نیست تاکید کرد: باید برای تقویت آن تلاش کرد.

وی در پایان معافیت مالیاتی، تسهیلات ارزان قیمت، نیروی انسانی مجرب و وجود مرزهای رسمی را از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در کردستان خواند و تصریح کرد: این ویژگی‌ها و به ویژه امنیت پایدار زمینه را برای سرمایه‌گذاری مطمئن در این استان فراهم کرده است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول