اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف نظارت بر قیمت کالاهای اساسی

طرح شبنم در اردبیل از اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از اجرای طرح شبنم، نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی مردم از اول اردیبهشت ماه خبر داد.

طرح شبنم در اردبیل از اردیبهشت ماه اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی نوبخت پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی اجرای این طرح در اردبیل اظهار داشت: اجرای طرح شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی) از اول اردیبهشت ماه سال جاری برای پنج گروه کالایی اجباری می شود.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده نصب برچسب دارای کد دو بعدی برای شناسایی و ممیزی بین کالاهای وارداتی و قاچاق الزامی است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: هر کالای وارداتی که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود باید دارای کد دو بعدی باشد و چنانچه فاقد این برچسب باشد به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

نوبخت بیان داشت: واحدهای تولیدی این پنج گروه کالایی نیز موظفند نسبت به عرضه این کالا دقت کرده و از عرضه کالاهای فاقد برچسب خودداری کنند.

این مسئول ادامه داد: مصرف‌کنندگان نیز باید کالاهای مورد نیاز خود را بررسی کرده و ضمن حصول اطمینان از اصالت کالا و نصب برچسب بارکد دو بعدی بر روی کالا اقدام به خرید اقلام کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار داشت: معتقدیم با اجرای این طرح خود مردم بر قیمت‌ها و نرخ کالاهای اساسی و ضروری نظارت کرده و هرگونه شکایات و تخلفات مشاهده شده را گزارش می‌کنند.

نوبخت در ادامه سخنان خود یادآور شد:‌ واحدهای صنفی موظف شدند در عرضه پنج گروه کالای اساسی و مایحتاج ضروری مردم قوانین و مقررات امور صنفی را رعایت کنند و حتما به برچسب نرخ‌ها و همچنین قیمت‌گذاری واقعی اقدام کرده و از سود‌جویی مقطعی پرهیز کنند.

وی در پایان سخنان خود از برخورد جدی با متخلفان صنفی در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه آنچه بسیار اهمیت دارد هوشمندی مردم در خرید کالاهای مورد نیاز با قیمت مصوب است چرا که ما به اندازه تک تک واحدها و فروشندگان نمی‌توانیم بازرسانی را به کارگیری کرده و در این امر فعالیت کنیم.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول