اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

آغاز اجرای طرح شبنم در استان زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به آغاز اجرای طرح شبنم گفت: شبکه بازرسی و نظارت مردمی (شبنم) موجب افزایش ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالای قاچاق در بازار شده و شاهد خروج کالای قاچاق از بازار خواهیم بود.

آغاز اجرای طرح شبنم در استان زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان زنجان، حمید صدری اظهار کرد: این طرح به منظور مبارزه با توزیع کالای قاچاق و تقلبی ایجاد شده به گونه‌ای که با گسترش ضریب نفوذ بازرسی و کنترل کالاهای قاچاق و غیر مجاز، همه مردم می‌توانند دولت را در شناسایی این نوع کالاها یاری کنند.
وی با اشاره به آغاز اجرای این طرح از بهمن ماه سال جاری تصریح کرد: در این طرح کالاهای وارداتی با هدف شفاف‌سازی گردش کالا شناسنامه‌دار شده و در سطح عرضه امکان رهگیری وجود دارد.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان عنوان کرد: اجرای طرح پایلوت شبنم در ابتدا برای چهار گروه کالایی شامل رایانه و تلفن همراه، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی و لوازم آرایشی و بهداشتی مشخص شده که به تدریج به سایر گروه‌های کالایی تعمیم خواهد یافت.
وی با بیان اینکه دریافت این شناسه مستلزم ورود کالا از مجاری قانونی است، عنوان کرد: متقاضیان واردات کالاهای اعلام شده باید قبل از ترخیص کالاهای خود از گمرکات، مجوز دریافت برچسب رهگیری را برای ترخیص کالا به گمرکات ارائه کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خاطرنشان کرد: بنا به اعلام گمرک زنجان هم اکنون واردات کالاهای اعلام شده از گمرک استان صورت نمی‌گیرد و به صورت تخصصی از سایر گمرکات انجام می‌پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی‌های لازم به اتحادیه‌های مربوطه و مجمع امور صنفی در خصوص لزوم نصب کد شناسه کالا از بهمن ماه بر روی چهار گروه کالای اعلام شده صورت گرفته و از بهمن ماه بازرسان مجمع در صورت مشاهده کالای فاقد کد با واحدهای عرضه کننده برخورد می‌کنند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول