اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

گفت‌وگوهای مسکو مثبت خواهد بود

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 5+1 پیشنهادت ایران را پذیرفته، گفت: به نظر می‌رسد که گفت‌وگوهای مسکو مثبت باشد.

گفت‌وگوهای مسکو مثبت خواهد بود

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای حق مسلم کشورمان است، اظهار داشت: هرگز از خواسته‌های به حق خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه اشتون اعلام آمادگی کرده تا در گفت‌وگوهای آینده در مسکو در مورد پیشنهادات گفت‌وگو شود، ادامه داد: اینکه آنها قبول کرده‌اند که در مورد پیشنهادات ایران گفت‌وگو شود، نشان از مثبت‌بودن گفت‌وگوها در مسکو دارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دانش هسته‌ای ایران به دست دانشمندان جوانان کشورمان حاصل شده، افزود: هرگز از داشته‌ها و خواسته‌های به حق خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

گفتنی است، قرار است که گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه 5+1 در روزهای 29 و 30 خرداد در مسکو پی‌گیری شود.

پیش از این نیز مذاکرات هسته‌ای ایران با نمایندگان گروه پنج به علاوه یک شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلستان همراه با آلمان در سوم و چهارم خردادماه در بغداد برگزار شد.

وی در ادامه در مورد استثنا شدن هفت کشور هند، کره جنوبی، ترکیه، تایوان، مالزی، آفریقای جنوبی و سریلانکا از تحریم‌های آمریکا گفت: آنها به خوبی می‌دانند که این‌گونه تحریم‌ها تاثیری در اراده ملت ایران ندارد.

اسماعیلی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی غرب و در راس آن آمریکا تلاش کرده تا کشورمان را با تحریم مطیع خود سازد، تصریح کرد: هرگز این گونه اقدامات دشمنان خللی در اراده ملت ایران به وجود نیاورده است.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر در ادامه راه خود دچار سستی شویم دشمنان فشارهای خود را بر ما افزایش می دهند، متذکر شد: عقب‌نشینی‌های دشمنان نشان از اراده قوی ملت ایران دارد.

گفتنی است، بر اساس قانونی که در دسامبر سال گذشته میلادی به تصویب کنگره آمریکا رسیده، تا پایان ماه جاری میلادی کشورهایی که همچنان واردات نفت از ایران را ادامه دهند از تاریخ 28 ژوئن مورد تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا قرار می‌گیرند و از دسترسی به نظام مالی آمریکا محروم می‌شوند. واشنگتن تاکنون با معاف کردن 17 کشور از اعمال مجازات در واقع به نوعی از اعمال این تحریم خود علیه ایران عقب‌نشینی کرده است.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول