اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر حزب موتلفه استان همدان:

مذاکره کنندگان بغداد بدانند تحریم‌ها کارساز نیست

خبرگزاری فارس: دبیر حزب موتلفه اسلامی همدان گفت: با وجود بهانه‌تراشی‌ و بدقولی‌های غرب انتظار داریم در مذاکرات امروز بغداد، اعتماد ایران را جلب و از تهدید و تحریم علیه ایران دست بردارند و بدانند که تحریم و فشار نه تنها کارساز نبوده که فرصتی در جهت پیشرفت تکنولوژی و فناوری بوده است.

مذاکره کنندگان بغداد بدانند تحریم‌ها کارساز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان محمود الفت در جمع اصحاب رسانه‌ با اشاره به سالروز پنجاهمین سالگرد تشکیل موتلفه اسلامی اظهار کرد: در سال 1342 به دستور امام خمینی(ره) این حزب متولد شد و این تولد به مانند احزاب دیگر برای رسیدن به قدرت و خواسته سیاسی نبود بلکه از روی تکلیف و وظیفه یعنی کار را برای خدا انجام دادن و لبیک به ندای امام خمینی(ره) بود.

وی افزود: موتلفه اسلامی تقلیدی از احزاب غربی نبود و مقصود آن کسب قدرت نیست و بلکه قرب الهی و زمینه‌سازی، کادرسازی و هدایت فکری جامعه در زمینه‌های سیاسی و مذهبی است، یعنی حزب موتلفه همواره در چارچوب مبانی اسلام حرکت کرده و قدرت را ابزاری برای تقویت ارزش‌های الهی و روح عبودیت در جامعه می‌دانیم و با قدرت غیر الهی و مادی‌گرایانه تعارض داریم.

دبیر حزب موتلفه در استان همدان خاطرنشان کرد: موتلفه تشکلی اسلامی، ولایت‌محور، مردم مدار است که خود را سرباز ولایت در عقیده و التزام عملی می‌دانند و مؤتلفه 50 سال در رکاب ولایت بوده و این حمایت خود را تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه می‌دهیم.

وی در ادامه سخنان خود درباره مسائل سیاسی روز خارج از مرزهای ایران به کشور بحرین اشاره کرد و گفت: ملت بحرین زنده و بالنده است و دیگر زمان بربریت گذشته است که کشورهای عقب‌مانده‌ای متحجر با طرح انگلیسی، آمریکایی، صهیونیستی، بتواند حاکمیت بحرین را خدشه‌دار کنند و از طریق الحاق به عربستان مقابله با اکثریت شیعیان در منطقه کند.

الفت ادامه داد: بحرین به مردمش تعلق دارد و آل‌خلیفه به جای ایستادگی در مقابل مردم رفراندوم برگزار کند.

وی سپس با اشاره به اینکه انتخابات پارلمانی سوریه استمرار اصلاحات و دموکراسی‌‌سازی بشار اسد در سوریه بود، تصریح کرد: حمایت شدید عربستان، قطر، ترکیه، کویت و غرب از تروریست‌های سوریه از طریق نفوذ در مرز لبنان، سوریه و انجام عملیات‌های تروریستی و انتحاری نشان از ماهیت صهیونیستی مخالفان سوریه دارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی همدان افزود: مردم سوریه با وجود بمب‌گذاری‌‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز وهابیون در انتخابات آزاد شرکت کردند اما به جای حمایت توسط ظاهرفریبان دموکراسی در نشست ترکیه مورد غضب قرار گرفتند و بودجه‌ای طراحی شد که نقض حقوق بشر و مداخله در حاکمیت و استقلال یک کشور انجام شده است و این تناقض‌ها زیر ذره‌بین سازمان ملل متحد انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: روی کار آمدن فرانسوا اولاند سوسیالیست در فرانسه یک امتیاز برای ایران و شکست برای غربی‌ها و صهیونیست‌ها است چرا که آمدن سوسیالیست‌ها تبعیت از آمریکا به عنوان متحد شماره یک واشنگتن در زمان سارکوزی را به محاق می‌برد و اولاند سعی در حل مشکلات داخلی خود به جای توجه به فرامرزی و مخالفت با ریاضت اقتصادی دارد و می‌رود تا روابط تهران نیز که در زمان سارکوزی متحد آمریکا و رژیم صهیونیستی رو به سردی گراییده بود گرم شود.

الفت درباره مواضع زورگویانه غرب در مورد ایران در مذاکرات 1+5 استانبول اظهار کرد: غرب حقوق ما را در چارچوب NPT به رسمیت شناخت و داشتن انرژی هسته‌ای را حق مسلم ما دانسته و غنی‌سازی را پذیرفته است.

وی ادامه داد: گرچه با وجود شفاف‌سازی و اعتمادسازی ایران از جمله فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن تولید و تکثیر سلاح هسته‌ای ضمن گرفتن بهانه از غربی‌ها خود را در موضع برتر و پرچمدار صلح جهانی معرفی کرد و با وجود بهانه‌تراشی‌ و بدقولی‌های غرب انتظار داریم در مذاکرات امروز بغداد، اعتماد ایران را جلب و از تهدید و تحریم علیه ایران دست بردارند و بدانند که تحریم و فشار نه تنها کارساز نبوده که فرصتی در جهت پیشرفت تکنولوژی و فناوری بوده است.

دبیر حزب موتلفه در استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به نشست گروه هشت در آمریکا اوباما در مورد ایران از حربه چماق و هویج استفاده کرد البته غربی‌ها بهتر است که به مشکلات و اختلافات درون خود به خصوص با ورود اولاند پرداخته که این اختلافات در نشست گروه هشت مشهود بود.

وی تصریح کرد: غرب بداند کار صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اسلامی نه ‌تنها متوقف نمی‌شود که با حرکتی پرشتاب به راه خود ادامه می‌دهد و انعکاس سنگ‌اندازی غربی‌ها به طرف خودشان است، پس بهتر است در مسیر عقلانیت حرکت کنند و ایران را به عنوان یک قدرت بین‌المللی در کنار خود نه در مقابل خود ببینند و با توجه به مواضع شفاف و صادقانه ایران از شیطنت‌ دست برداشته و در پی اعتمادسازی و توبه از گذشته باشند و پرونده ایران را از شورای امنیت به آژانس برگردانند.

الفت اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال 57 تاکنون 30 دوره انتخابات را تجربه کرده که هشت دوره آن انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت بالای 50 درصدی مردم و حضور حداکثری در رقابتی سالم و سازنده است که نماد مردم‌سالاری دینی بوده است.

وی ابراز کرد: مردم ایران در هر انتخابات با حضور آگاهانه و گسترده خود نظام اسلامی را در مقابل توطئه‌های ریز و درشت دشمنان خارجی و داخلی بیمه و یأس و ناامیدی همراه ذلت را برای دشمنان به ارمغان آورده است.

دبیر حزب موتلفه همدان افزود: دشمن با گذشت 33 سال از انقلاب اسلامی در صدد ضربه و فروپاشی نظام ایران بوده و لحظه‌ای نیز در این امر غفلت نکرده به خصوص در انتخابات مجلس نهم که از ویژگی‌های خاصی برخوردار بود و دشمن تلاش می‌کرد فضایی را برای کمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات فراهم کند.

وی ادامه داد: در آستانه انتخابات؛ تحریم و ممنوعیت خرید نفت ایران به دلیل تداوم برنامه هسته‌ای و تحریم بانک مرکزی و مسدود کردن دارایی‌‌های آن در اروپا، فشار اقتصادی و ایجاد نوسان در بازار طلا و ارز، آوردن ناوهای هواپیمابر در خلیج فارس با انگیزه دخالت نظامی، پرواز دادن هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین، ایجاد سپر موشکی در نزدیک مرزهای ایران و دامن زدن به پروژه ایران هراسی و زمینه‌چینی برای اختلافات با همسایگان و ترور دانشمند هسته‌ای شهید مصطفی احمدی‌روشن بخشی از فعالیت‌های دشمنان در جهت کمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات بود.

الفت تصریح کرد: همچنین هجوم ماهواره‌ای، جنگ رسانه‌ای و استفاده از فضای مجازی برای ایجاد رعب و وحشت، فعال کردن و حمایت مالی و معنوی از اپوزیسیون داخلی و خارج برای کشاندن آنها به کف خیابان و بازسازی فتنه‌ 88، تحریم انتخابات، فشارهای روانی و تحدید نظامی، دامن زدن به اختلافات داخلی و کشاندن ایران به میز مذاکره از دیگر تدابیر دشمنان بود.

وی افزود: آمریکا و متحدانشان در درون با جنبش 99 درصدی مواجه هستند و مشکلات اقتصادی، بیکاری، اعتصابات و هزینه‌های اشتغال آنها را تحت فشار قرار داده بود و این امر باعث شد که رو به رویه فرامرزی آوردند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی همدان بیان کرد: خیانت برخی اصلاح‌طلبان در نوشتن نامه به لیبی، مصر و تونس و فشارهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، عده‌ای ترسو را وادار به پیش کشیدن مذاکره با آمریکا کرده و وضعیت ایران را همانند شعب ابیطالب دانستند که رهبر معظم انقلاب فرمودند "اکنون در شرایط بدر و خیبر هستیم لذا با دکترین بدر و خیبر در این انتخابات باید حضور پیدا کنیم" و این مردم موقع‌شناس و با بصیرت کشور بودند که با حضور سیاسی خود و ثبت آن در تاریخ، حماسه‌ای بزرگ را رقم زدند.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس نهم حاوی پیام‌های متعددی از جمله به سخره گرفتن تصمیمات دشمن؛ ولایت‌مداری و دفاع از گفتمان امام و رهبری و ارزش‌های اسلامی، اقبال نشان دادن به اصولگرایی به شکلی که از 290 نماینده مجلس، 260 نفر آنها اصولگرا هستند با آن که 13 لیست از طرف اصولگرایان و سه لیست از طرف اصلاح‌طلبان ارائه و ظهور و بروز جبهه‌ها و گروه‌های مختلف در انتخابات بود.

الفت تصریح کرد: مشارکت بالای 64 درصدی مردم در انتخابات یکی از اتفاقات بی‌بدیل مردم در صحنه است و افزایش ضریب امنیت و امتیازاتی که در مذاکرات استانبول نصیب ایران شود را به دنبال دارد البته این انتخابات یک سری آسیب‌ها و تلخی‌هایی را بروز داد که از جمله آن بداخلاقی‌های انتخاباتی و رقابت‌های غیر اصولگرایانه، توجه به پول به عنوان یک پارامتر مهم که اگر باب شود خطری برای انتخابات سالم است و باید مورد بررسی قرار گیرد اما حالا که مردم به وظایف خود عمل کردند بر وکلای ملت است که با شجاعت، درایت، شهامت و گذشت از منافع خود، علاوه بر مطالبات رهبری مطالبات مردم مانند رفع بیکاری، تورم، گرانی افسارگسیخته، و حفظ عفاف و حجاب و دفاع از ارزش‌های انقلاب را به صورت جدی پیگیری کنند.

وی افزود: موتلفه از چند ماه قبل از انتخابات به دلیل اصلی بودن این امر مسائل دیگر را فرضی تلقی کرده و برای حفظ آرامش انتخابات و دعوت به حضور و مشارکت حداکثری و حفظ وحدت اصولگرایان در طول انتخابات از هرگونه اظهار نظری خودداری کردند که با توجه به این مطالب شاهد برخی ناملایمات، تهمت و افترا از طرف برخی دوستان بودیم که به جای وحدت و همدلی در بین اقشار مردم و حفظ قداست از موضع‌گیری که به شدت آسیب می‌رساند پرهیز کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی همدان خاطرنشان کرد: عملکرد جبهه متحد قابل نقد است که از جمله آن ارائه لیست چهار نفره در همدان بود که موجب تنش و سردرگمی شد و اعتراضاتی را به جبهه در پی‌داشت و پس از اینکه ما در برخی شهرستان‌ها موضع درست و شفافی اتخاذ نکردیم موجب واکنش‌هایی شد؛ البته برخی جبهه‌ها و گروه‌ها پایدار نیستند و تنها جنبه انتخاباتی و فصلی دارند و با تمام شدن انتخابات عمر سیاسی آنها نیز افول می‌کند.

وی بیان کرد: در فاصله بین مرحله نخست و مرحله دوم انتخابات که برهه‌ای حساس است و باید فضا را برای دور دوم انتخابات آماده کرده و از استرس و تنش جلوگیری می‌کردیم شوکی از نوع تغییرات مدیران در سطحی وسیع اتفاق افتاد و فضا را غبارآلود و ملتهب کرد که از آن می‌توان فرار به جلو برخی نام برد.

الفت ادامه داد: استاندار باید تغییر مدیریتی را از خودش شروع می‌کرد در حالی که ایشان بدون کمترین تعامل در طول دوران تصدی در استان فضایی یخ‌زده در روابط با مردم و اصحاب رسانه را حاکم کرد به طوری که ارتباط با احزاب گویی دچار مرگ مغزی شده بود.

وی تصریح کرد: استاندار آن زمان که بیانیه معروف به 13 استاندار را امضا کرد از صحنه سیاسی استان محو شد و باید همان موقع محترمانه استعفا می‌داد و منشأ اختلاف در استان نمی‌شد که امیدواریم برخی روحیات استاندار در پست‌های دیگر برطرف شود چرا که این باعث تأسف است که مسئول ارشد استان از یک طرف مانور آمار اشتغال می‌دهد و از طرف دیگر صحبتی در مورد تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و بیکاری آنها نمی‌کند و برای این ضعف برنامه‌ای ارائه نمی‌دهد تا در اذهان چیزی باقی نماند و یا حرفی از به پایان نرسیدن طرح‌هایی که سال‌ها است ناتمام مانده نمی‌گوید.

دبیر حزب موتلفه استان همدان ابراز کرد: طرح آبرسانی سد تالوار به همدان، پتروشیمی، کارخانه‌های مادر، صنعت جذب توریسم، زیرساخت‌ها، کشاورزی، صنایع تبدیلی و سرمایه‌گذاری در استان و نظارت ضعیف بر برخی مسئولان که با دارا بودن منزل شخصی به امید تملک منازل سازمانی هستند مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: یکی از معضلاتی که استان را تهدید می‌کند مهاجرت استان‌های غربی به همدان با فرهنگ خاص خود است که علاوه بر اصالت بومی، هویت شیعی را نیز تهدید می‌کند و رسیدگی به وضعیت حجاب و عفاف با توجه به هجمه‌های متعدد در شهر دارالمؤمنین خجالت‌آور است، پس از ظرفیت‌های موجود کی می‌خواهید استفاده کنید و رسیدگی به این امور پس از اتمام مصدرنشینی فایده‌ای برای مردم ندارد.

الفت در پایان گفت: مسئولان همدان به قول‌هایی که به حاشیه شهر دادند عمل کنند.

انتهای پیام/ی10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول