اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه:

امیدوارم نتیجه اجلاس بغداد به صلح جهانی کمک کند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه گفت:‌ اجلاس 1+5 ظرف امروز یا فردا در بغداد انجام می‌شود که امیدواریم نتیجه اجلاس بغداد به صلح جهانی و منطقه کمک کند.

امیدوارم نتیجه اجلاس بغداد به صلح جهانی کمک کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان اسدالله عسگراولادی در سیزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای حاشیه دریای خزر که عصر امروز در استانداری گلستان برگزار شد اظهار داشت: من از این اجلاس ارزنده به بغداد پیغام می‌دهم اخم‌ها را تبدیل به لبخند کنیم و بداخلاقی‌ها را تبدیل به خوش‌اخلاقی کنیم چرا که ما از این اجلاس صلح و دوستی و همکاری حرف می‌زنیم.

وی با تبریک به پوتین به خاطر انتخاب در جمهوری فدراتیو روسیه خاطر نشان کرد:‌ از انتخاب مجدد ایشان بسیار خوشحالم چون مسائل جهانی و منطقه‌ای را به خوبی می‌فهمند و امیدواریم مدیریت جدید فدراتیو روسیه از هر نظر موجب پیشرفت و تعالی شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه و دبیر دائمی اجلاس با بیان اینکه این چهارمین اجلاسی است که در گلستان برگزار می‌شود اذعان کرد: اجلاس‌هایی در تهران، گیلان، خراسان و امروز در گلستان انجام گرفت که امیدواریم سبب تعامل بیشتری در رونق اقتصادی باشد.

عسگراولادی بیان کرد: اولین نتیجه اجلاس این است که 7 الی 8 میلیارد دلار مبادله با کشورهای شمالی داشته باشیم و حمایت‌های اتاق ایران در این زمینه همواره وجود داشته است.

وی با بیان اینکه با سه هدف مشخص به گلستان سفر کرده‌ایم گفت: باید در بخش حمل‌ و نقل اصلاحاتی صورت بگیرد چرا که حمل‌ و نقل هوایی، دریایی و ریلی در روابط با این کشورها ما را قانع نمی‌کند و در این میان اتاق‌های بازرگانی وظایف سنگینی نسبت به این موضوع دارند.

عسگراولادی با تأکید بر این موضوع که مسائل بانکی ما نارسا هستند افزود: دولت‌ها و اتاق‌های بازرگانی باید نسبت به روابط بانکی توجه بیشتری داشته باشند چرا که این مسائل تنها محدود به مراکز پایتخت‌ها نمی‌شود و تمام شهرهای کشورها باید نسبت به این موضوع دقت کنند.

رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به اینکه گلستان در چند سال اخیر به سمت صنعتی شدن حرکت می‌کند خاطر نشان کرد: سرمایه‌گذاری‌های دولتی تنها کفایت نمی‌کند لذا باید سرمایه‌گذاری‌های خارجی از کشورهای شمالی به اشتراک مساعی گذاشته شوند.

* لبخند کشورهای شرق را به اخم غرب ترجیح می‌دهیم

وی در پایان در پیغامی به کشورهای شرق گفت: ما لبخند کشورهای شرق را به اخم غرب ترجیح می‌دهیم و باید توجه داشت که ناملایمات موقتی است، میثاق عاریه خواهد بود و در این بین من و تو می‌مانیم.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول