اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت عالی بازرسی انتخابات استان اصفهان:

حضور پرشور مردم در انتخابات تأثیر بسزایی در مذاکرات بغداد دارد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت عالی بازرسی انتخابات استان اصفهان با اشاره به تأثیر حضور مردم در دور نخست انتخابات مجلس بر روند مذاکرات 1+5 در استامبول گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات تأثیر بسزایی در مذاکرات بغداد نیز دارد.

حضور پرشور مردم در انتخابات تأثیر بسزایی در مذاکرات بغداد دارد

حجت‌الاسلام حسین اژدری لحظاتی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه انتخابات در سه شعبه انتخابیه اخذ رأی در استان اصفهان در مرحله دوم نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در رأس ساعت مقرر آغاز شد، اظهار داشت: آمار‌ها و اطلاعات ارسال شده از این سه حوزه انتخابیه حاکی از مشارکت گسترده و بسیار مناسب مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در استان روند مناسبی را طی می‌کند، اضافه کرد: پیش‌بینی‌ها حاکی از یک انتخابات ویژه با حجم بالایی از شرکت‌کنندگان است و این انتخابات همانند تمامی صحنه‌های انقلاب حماسه‌ای دیگر را برای کشور و ملت ایران رقم می‌زند.

عضو هیئت عالی بازرسی انتخابات استان اصفهان تصریح کرد: تا‌کنون هیچ‌ گونه مشکلی در راستای برگزاری انتخابات در شعبه‌های اخذ رأی موجود در سطح استان اصفهان مشاهده نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که عده‌ای معتقدند که حضور پرشور مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روند مذاکرات 1+5 در استامبول تأثیر بسزایی داشته است، آیا شما این موضوع را تأیید می‌کنید و به نظر شما می‌تواند دور دوم انتخابات در مذاکرات بغداد نقشی داشته باشد، تصریح کرد: غربی‌ها به طور دائم در حال رصد کردن راهپیمایی‌ها و انتخابات ما هستند و بحث دموکراسی که ما معتقدیم بهترین نمونه مردم‌سالاری از نوع دینی داریم را نظاره‌گر هستند و یکی از ارزیابی‌های کشورهای جهان از حضور مردم در انتخابات این است که با نظام جمهوری اسلامی نمی‌توان مقابله کرد.

اژدری تصریح کرد: همان‌گونه که در دور نخست مذاکرات 1+5 در استامبول مشاهده کردید، این کشورها پیشرفت‌های ایران را تأیید می‌کنند، در حالی که در گذشته، سابقه تعیین مکان مذاکرات برای ایران وجود نداشت، اما امروز پیش‌فرض‌های ما را قبول می‌کنند و استحکام حکومتی ایجاد می‌کنند که اینها دستاوردهای حضور مردم در صحنه‌های مختلف است که تجلی حضور مردم در انتخابات بارزترین حضور مردم است.

وی با اشاره به اینکه مردم آمده‌اند تا با حضور حداکثری خود نمایندگانی اصلح را برای مجلس برگزینند، تأکید کرد: مردم از باب شرعی، ملی، دینی و اطاعت از ولی امر خود وارد صحنه شده‌اند و انتخاب نمایندگانی اصلح را همانند یک واجب شرعی تلقی می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول