اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فعال رسانه‌ای:

مذاکرات مسکو آخرین فرصت غرب است

خبرگزاری فارس: یک فعال رسانه‌ای گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در مسکو، در واقع آخرین فرصتی است که ایران به غرب می‌دهد.

مذاکرات مسکو آخرین فرصت غرب است

سیدجلال فیاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: ادبیات تهدید و تحریم، مدت‌هاست که از سوی غربی‌ها رایج است و بارها نبود کارآیی آن نیز به اثبات رسیده و غربی‌ها باید دست از این حربه زنگ‌زده خود بردارند.

مدیرمسئول روزنامه شهرآرا تاکید کرد: این ادبیات بر مشکلات و هم چنین گره‌های مذاکرات ایران و 1+5 می‌افزاید و ملت ایران نیز همواره در برابر این تهدیدها، واکنش مناسبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز، در فاصله میان مذاکرات استانبول و بغداد، بارها به غربی‌ها تذکر داد که رویه و ادبیات خود را عوض کنند، زیرا مواضع و ادبیات ایران کاملاً اصولی و شفاف است و غربی‌ها نیز باید از همین رویه پیروی کنند.

فیاضی ادامه داد: ایران در طول فعالیت‌های هسته‌ای خود، همواره بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید داشته و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز، همکاری‌های لازم را داشته است.

این فعال رسانه‌ای گفت: در تمام گزارش‌های ارائه‌ شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، موردی درباره صلح‌آمیز نبودن فعالیت‌های هسته‌‌ای ایران ارائه نشده و این تنها جوسازی غربی‌ها است که فضای ملتهبی را درباره اقدامات هسته‌ای ایران به ‌وجود آورده‌اند.

فیاضی یادآور شد: غربی‌ها باید تا زمان مذاکرات مسکو، ادبیات خود را تغییر بدهند زیرا این آخرین فرصتی است که ایران به آنها می‌دهد.

وی تصریح کرد: مذاکرات ایران و 1+5 به دلیل کارشکنی‌هایی که غربی‌ها به‌ وجود آوردند، برای مدتی طولانی قطع شد و آنها از این بابت بسیار متضرر شدند.

فیاضی با اشاره به علت اصلی قطع مذاکرات میان ایران و غرب، عنوان کرد: کارشکنی اصلی از سوی خود غربی‌ها بود، زیرا آنها خواستار تبادل سوخت 20 با 3.5 درصد بودند و ایران نیز این شرایط ناعادلانه را قبول نکرد.

این فعال رسانه‌ای تأکید کرد: مذاکرات مسکو باید براساس یک دستور مشخص انجام شود و مهم‌ترین مسئله این است که در این مذاکرات، توافقات مهمی برای ادامه مذاکرات و هم‌چنین ادامه فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای ایران اتخاذ شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول