اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر مختار و وابسته بازرگانی سوئد در ایران:

مذاکرات بین تجار ایرانی و سوئدی توسعه یابد

خبرگزاری فارس: وزیر مختار و وابسته بازرگانی سوئد در ایران با بیان اینکه ایران کشوری قدرتمند است،خواستار توسعه مذاکرات دو طرف بین تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور به منظور اجرایی کردن توافقات کلی بین مسئولان دولتی شد.

مذاکرات بین تجار ایرانی و سوئدی توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی، کارل لیفلاند ظهر امروز در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی، ظرفیت‌های این منطقه را بسیار زیاد دانست و اظهار داشت: این نخستین سفر بنده به بخش‌های مختلف ایران است و خرسندم از اینکه این بازدید از گیلان و منطقه آزاد انزلی آغاز شده است.

وی حضور شرکت‌های سوئدی در این منطقه را نشانه ویژگی‌ها و مزیت‌های فراوان آن برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی دانست.

وزیر مختار و وابسته بازرگانی سوئد در ایران، وجود ظرفیت‌های قانونی بین‌المللی در این منطقه و قرار گرفتن در مسیرهای ترانزیتی بین‌المللی از مهم‌ترین ویژگی‌های منحصربه‌فرد منطقه آزاد انزلی به منظور افزایش حضور سرمایه‌گذاران سوئدی است.

وی هدف از بازدید خود را آشنایی نزدیک با توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی صنعتی بخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: در جریان بازدید از منطقه آزاد انزلی ظرفیت‌های فراوانی را برای همکاری‌های مشترک بخش‌های خصوصی مشاهده کردم و در بازگشت حامل بسته‌های پیشنهادی متعددی برای سرمایه‌گذاران بخش‌های ترانزیتی، تولیدی و صنعتی کشورم خواهم بود.

لیفلاند، ایران را کشوری بسیار بزرگ و قدرتمند دانست و تصریح کرد: به عقیده بنده گفت‌وگوی بیشتر بهترین راه برون رفت از اختلاف نظرهای پیش آمده است و مسیرهای تجاری از مسیرهای سیاسی متفاوت است.

وی، خواستار توسعه مذاکرات دو طرف بین تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور به منظور اجرایی کردن توافقات کلی بین مسئولان دولتی شد.

این مسئول سوئدی، خاطر نشان کرد: با تشکیل کارگروه تخصصی توسعه مبادلات اقتصادی دو کشور در راستای نزدیک شدن و جستجوی ظرفیت‌های جدید همکاری موافقم زیرا حجم مبادلات موجود در حد انتظار روابط دو ملت نیست.

رئیس اتاق بازرگانی اسکاندیناوی-ایران در ایران نیز در این دیدار اظهار داشت: در حال حاضر چند شرکت از سوئد و کشورهای اسکاندیناوی به منظور فعالیت‌های اقتصادی در منطقه آزاد انزلی به ثبت رسیده و مشغول به کار هستند.

اصغر امانی، با پیشنهاد تشکیل شرکت حمل و نقل بین‌المللی ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال ـ جنوب در منطقه آزاد انزلی با همکاری دو کشور، اذعان داشت: با توجه به تلاش ایران به منظور فعال کردن این کریدور و اهمیت راهبرد این مسیر تجاری در ترانزیت بین کشورهای آسیای جنوب شرقی و اروپا و نقشی که گیلان و منطقه آزاد انزلی در تحقق و توسعه فعالیت این کریدور دارد، ایجاد چنین شرکتی می‌تواند زمینه گسترش ترانزیت 50 میلیون تنی موجود بین دو نقطه از جهان را فراهم کند.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول