اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

صداقت غرب در مذاکرات زیر سئوال رفت/انتخاب مسکو گامی رو به جلو بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با بیان اینکه صداقت غرب در مذاکرات بغداد زیر سئوال رفت، انتخاب مسکو برای دوره آتی مذاکرات 1+5 را گامی رو به جلو خواند.

صداقت غرب در مذاکرات زیر سئوال رفت/انتخاب مسکو گامی رو به جلو بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام‏ محمد علاءالدینی ظهر امروز در آیین دشمن‏شکن و عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند که با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد، اظهار داشت: وجود فرهنگ مقاومت و نهادینه شدن آن در بطن جامعه ایران اسلامی باعث عقب‏نشینی دشمن شده است.

وی ادامه داد: بر خلاف تبلیغات گسترده و هیاهوی رسانه‏ای غرب، جبهه استکبار روندی رو به ضعف را می‏پیماید.

علاءالدینی اضافه کرد: از این رو، با وجود نبود ثمراتی ملموس از مذاکرات ایران با گروه 1+5، موضوع همیشگی یعنی نبود صداقت در رفتار غرب بر همه جهانیان عیان شد.

* استکبار غیر قابل اعتماد است

به گفته امام جمعه دماوند، از دیگر موضوعات مهم در جریان مذاکرات ایران و کشورهای غربی در عراق، اصل پایدار غیر قابل اعتماد بودن نظام سلطه در رویارویی با سایر ملل جهان است.

وی تصریح کرد: با توجه به این اصل مهم، تئوری کسانی که نیاز به مذاکره مستقیم با آمریکا را به عنوان راهکار امروز ایران اسلامی مطرح می‏کنند، کاملاً باطل است.

علاءالدینی اضافه کرد: افرادی که با چنین نظراتی، گفت‏وگو با آمریکا را اصلی راه‏گشا برای کشور می‏دانند، با چشمان خود مشاهده کنند که چگونه اوباما از مواضع و وعده‏های اطمینان‏آور خود فاصله گرفته است.

* انتخاب مسکو، گامی به جلو

امام جمعه دماوند انتخاب مسکو به عنوان مقصد بعدی مذاکرات ایران با گروه 1+5 را گامی رو به جلو خواند و افزود: در مذاکرات بغداد، همه جهان به وجود شکاف در میان اعضای گروه 1+5 پی بردند.

وی ادامه داد: از این رو، این مذاکرات به نتیجه قابل قبولی نرسید و کشور روسیه و شهر مسکو به عنوان مقصد آتی مذاکرات تعیین شد.

علاءالدینی اضافه کرد: البته انتخاب مسکو را می‏توان به نوعی گامی به جلو خواند، زیرا روسیه از جمله کشورهایی است که در این جریانات به دنبال تداوم روند گفت‏وگوهاست.

* حضرت ام‏البنین (س) سرمشق مادران شهید است

امام جمعه دماوند همچنین شیوه زندگی و ولایت‏مداری حضرت ام‏البنین (س) را سرمشق مادران شهید خواند.

علاءالدینی اظهار داشت: حضرت ام‏البنین (س) پس از دخت نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) دیگر همسر تأثیرگذار امیر مؤمنان علی (ع) بود.

وی ادامه داد: از این رو، همواره یاد این همسر گرامی امیر مؤمنان علی (ع) گرامی داشته می‏شود.

به گفته علاءالدینی، این بانوی گرامی چهار فرزند بزرگوار، رشید و حامی ولایت خود را در واقعه کربلا تقدیم اسلام کردند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: حضرت ابوالفضل ‏العباس (ع) در سن 34 سالگی، عبدالله در 25 سالگی، عثمان در 21 سالگی و جعفر در 19 سالگی جان ارزشمند خود را در راه ولایت تقدیم کردند.

وی اضافه کرد: حضرت ام‏البنین (س) نیز زندگی خود را با درس گرفتن از سیره حضرت فاطمه زهرا (س) با چندین اقدام انقلابی در راه دفاع از ولایت گذارد.

علاءالدینی افزود: ایشان با حضور همیشگی خود با فرزندان حضرت ابوالفضل ‏العباس (ع) در کنار مزار شهدای کربلا در مدینة‏النبی مجال خاموشی به انقلاب کربلا را نداد.

امام جمعه دماوند ادامه داد: امروز شیوه عملی آن بانوی بزرگ اسلام در واقعه کربلا و توسعه آن به سایر نقاط جهان و ادوار تاریخ به سرمشق مادران شهید در ایران اسلامی، لبنان، فلسطین، بحرین و سایر ملل اسلامی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول