اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

مذاکرات بغداد کم از ملی شدن نفت نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شیراز پیروزی‌های به دست آمده در مذاکرات بغداد را در حد ملی شدن صنعت نفت دانست.

مذاکرات بغداد کم از ملی شدن نفت نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به مذاکرات ایران و گروه 1+5 در بغداد اظهار داشت: با مقاومت ملت و رهبری حکیمانه مقام عظمای ولایت، بعد از سال‌ها خانم کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد ایران حق دارد از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز استفاده کند.

اردکانی با یادآوری سیاست تهدید و تطمیع که در گذشته در مقابل ایران به کار گرفته می‌شد این تغییر در سیاست غربی‌ها را نشانه صلابت جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دفاع از آرمان‌های انقلاب و حل مشکلات اقتصادی مردم را دو تکلیف پیش روی مجلس نهم دانست.

اردکانی بیان کرد: هفتم خرداد ماه که مجلس نهم تشکیل می‌شود نخستین توقع مردم از آن، حفظ وحدت ملی و دفاع از آرمان‌های انقلاب و در وهله بعدی حل مشکلات اقتصادی است که رهبر معظم انقلاب نیز عنوان سال را بر اساس مسائل اقتصادی نامگذاری کردند.

وی با اشاره فعالیت‌های مثبت مجلس هشتم انتظارات از مجلس نهم را سنگین‌تر ارزیابی و اضافه کرد: مهم‌ترین اهرم مجلس برای اصلاح رویه‌ها، بحث نظارت است و مجلس باید با نظارت قوی، پرسش از وزیران و حتی استیضاح در راستای حل مشکلات اقتصادی و اصلاح برخی معضلات گام بردارد.

اردکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری روز پنجم خرداد به عنوان روز نسیم مهر از عموم خیران و شهروندان خواست تا در حمایت از خانواده زندانیان به سهم خود گامی بردارند.

به گفته وی خانواده زندانیان در شرایط اقتصادی فعلی کشور به دلیل بی‌سرپرست ماندن نیاز به حمایت دارند و در صورتی که این کار انجام نشود تبعات اجتماعی دیگری متوجه خانواده فرد زندانی می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز ماه رجب را ماه تقرب به خدا و رسیدن به آرزوهای معنوی توصیف کرد و اعتکاف گسترده جوانان در ایام‌البیض را از برکات نظام اسلامی برشمرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول