اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت غفلت‏بردار نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه سنگینی بر دوش مردم و مسئولان است، گفت: این موضوع به هیچ وجه غفلت‏بردار نیست.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت غفلت‏بردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری صبح امروز در مراسم "دیدار با پدران آسمانی" در فیروزکوه، حضور فرزندان و خانواده‏های معظم شهدا را در این مراسم، بهترین پیام به منظور انتقال مفاهیم فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست.

استیری با بیان اینکه بسیاری از فرزندان شهدا در خردسالی پدران خود را از دست داده‏اند و از آنها تنها یک عکس به یادگار دارند، گفت: حضور معنوی شهدا همواره در جای جای زندگی فرزندان احساس می‏شود.

امام جمعه فیروزکوه اضافه کرد: با استفاده از وسایل و امکانات موجود و اجرای  فعالیت‏های فرهنگی نظیر ساخت نماهنگ، سرودن شعر، نگارش مقاله و ارائه آن و ... از سوی خود خانواده‏های شهیدان در جامعه اثری ماندگار و مثبت بر جای خواهد ماند.

استیری با اشاره به ارادت خالصانه آحاد مردم به خاندان اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) گفت: دنیا شاهد این است که هر ساله مردم شریف ایران و مسلمانان در جای جای جهان، مراسم ماه محرم را با شور و اشتیاق وصف نشدنی و باشکوه‏تر از سال قبل برگزار می‏کنند.

وی عنوان کرد: نام و یاد شهدا که با الگوگیری از سیره معصومین(ع) و سید و سالار شهیدان، اباعبدالله‏ الحسین(ع) وارد میدان نبرد شدند، برای همیشه در جهان جاودانه خواهد ماند و هر روز بر عزتشان افزوده خواهد شد. 

امام جمعه فیروزکوه در ادامه قلب مادران و پدران شهید را به گنجینه‏ای از یادها و خاطره‏های به یاد ماندنی توصیف کرد و افزود: با شنیدن این خاطره‏ها از زبان خانواده‏های معظم شهدا، درس‏های بسیار خوبی می‏توان از زندگی و سیره شهیدان آموخت.

استیری ادامه داد: در هیچ شرایطی نباید از یاد شهدا و خانواده‏های آنان غافل شد، چرا که شهدا با از جان گذشتن، با خدا معامله کردند.

وی با اشاره به آیه صریح قرآن کریم، دلیل جاودانه شدن نام و یاد شهدا را معامله کردن نعمت‏هایی که خداوند در وجود آنها به ودیعه گذاشته بود، با خود حضرت حق دانست.

امام جمعه فیروزکوه گفت: با انجام کارهای شایسته و درست و تأسی به آموزه‏های دینی باید همواره در خط امام خمینی(ره) و شهدای عزیز حرکت کرد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول