اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز:

مدارس دولتی حق دریافت پول از والدین ندارند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز گفت: بر اساس قانون تحصیل در مدارس دولتی رایگان است و مدیریت این مدارس حق دریافت پول از والدین را ندارند.

مدارس دولتی حق دریافت پول از والدین ندارند

اکبر حلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در قانون اساسی تحصیل را جزو حقوق اصلی مردم توصیف کرده و تا اخذ مدرک دیپلم هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان بر عهده دولت قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز ثبت‌نام فصل تحصیلی 91 – 92 در البرز تصریح کرد‌: وزارت آموزش و پرورش برای اجرای این قانون تلاش‌های بسیاری داشته و با احداث مدارس دولتی در سراسر کشور مردم می‌توانند فرزندان خود را برای تحصیل رایگان در این مدارس ثبت نام کنند.

 

* دریافت وجه در مدارس دولتی غیر قانونی است

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به قوانین دولت در مورد ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی گفت: هرگونه دریافت وجه از دانش‌آموزان در مدارس دولتی غیرقانونی است.

حلیمی ادامه داد: مدیران مدارس تنها در زمان ثبت‌نام مجاز به دریافت پول کتب درسی و حق بیمه دانش‌آموزان هستند و هر دریافتی دیگری خارج از این چارچوب مجاز نیست.

وی از اولیای دانش‌آموزان خواست تا در صورت مشاهده تخلفی در زمان ثبت‌نام مدارس دولتی، این امر را به مراجع نظارتی استان البرز اطلاع دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به مشکلات مالی مدارس این استان ابراز داشت: ممکن است در برخی اوقات اولیای دانش‌آموزان بخواهند کمک‌هایی را به مدارس داشته باشند که این موارد بلامانع است.

حلیمی تاکید کرد: کمک‌های والدین باید به صورت داوطلبانه و غیراجباری باشد و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: آموزش و پرورش استان البرز تلاش‌های لازم برای فصل تحصیلی 91 – 92 را آغاز کرده و امیدواریم در مهر ماه مانند سال‌های گذشته بدون هیچ مشکلی مدارس استان آغاز به کار کنند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول