اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خبر داد

ایجاد 1000 پایگاه تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از ایجاد هزار پایگاه تابستانی و همچنین آمادگی فرهنگیان و دانش‌آموزان برای مشارکت در طرح‌های سازندگی و عمرانی سایر دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

ایجاد 1000 پایگاه تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، فیروز رضایی در جلسه ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان استان که در مرکز آموزشی و رفاهی شماره دو تبریز تشکیل شد با اشاره به فرارسیدن تعطیلات تابستانی از آماده بودن بیش از یک‌هزار واحد آموزشی و پرورشی در سطح این استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به نامگذاری سال 1391 به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، برنامه‌های تابستانی آموزش و پرورش را بهترین فرصت برای تربیت صحیح توام با آموزه‌های اسلامی و اخلاقی دانسته و بر توسعه فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی در بین دانش‌آموزان تاکید کرد.

رضایی، خواستار برگزاری اردوهای کم‌هزینه و با استفاده مطلوب شد و افزود: با اجرای اردوهای علمی، تفریحی و زیارتی نکات مهم اخلاقی و مهارت زندگی اجتماعی در دانش‌آموزان نهادینه می‌شود.

وی گفت: تعطیلات تابستان فرصتی طلایی برای دستگاه‌های اجرایی استانی است تا بتوانند دانش‌آموزان را با طرح‌ها و پروژه‌های خود آشنا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اهمیت طرح هجرت سه و اردوهای جهادی که با هماهنگی بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان اجرا می‌شود، افزود: آموزش و پرورش آماده است تا همه دستگاه‌ها و موسسات علاقمند فعالیت در عرصه سازندگی را از حیث بسیج نیروی انسانی جوان پشتیبانی کند.

رضایی، مهارت‌آموزی را یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین دانست و اظهار کرد: در اوقات فراغت از ظرفیت هنرستان‌ها برای مهارت‌آموزی دانش‌آموزان استفاده می‌شود.

وی، تعامل با سایر سازمان‌ها در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فعالیت در زمینه قرآنی و احکام اسلامی را از برنامه‌های اولویت‌دار تابستان 91 اعلام و بر رویکرد تربیتی در تمام پایگاه‌های تابستانی تاکید کرد.

رضایی همچنین از همکاری آموزش و پرورش با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان که در پربار کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان فعالیت دارند، خبر داد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول