به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، رمضان نیری ظهر امروز در همایش سرگروههای آموزشی مدارس راهنمایی و متوسطه چناران که در مجتمع آموزشی آیتالله بهجت روستای بقمچ برگزار شد، اظهار داشت: نگاه به عبادت و طبیعت در نظام آموزشی نباید منحصر به تکلیف و دانشمحوری باشد.
معاون آموزش و پرورش خراسانرضوی افزود: دامنه عبادت را در آموزش و پرورش نباید محدود کرد چرا که آموختن و آموزاندن نوعی عبادت است.
وی اضافه کرد: در توجه به نظام آموزشی، با توجه به جایگاه هنر و ورزش، این 2 اصل میتواند دانشآموز و معلم را برانگیزد و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به این امور ریشهای بپردازد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسانرضوی افزود: در حال حاضر به دلیل آموزشمحور بودن نظام تعلیم و تربیت کشور بسیاری از دانشآموزان حتی مهارت استفاده از کتابهای علمی مرجع را ندارند.
وی افزود: این در حالی است که در سیستم پژوهشمحور، استفاده از کتابهای مرجع نخستین ابزار کار محسوب میشود.
در ادامه علیاکبر فنودی رئیس گروه تکنولوژی و گروههای آموزشی ادارهکل آموزش و پرورش خراسانرضوی نیز گفت: توانمندسازی معلمان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ماموریت اصلی گروههای آموزشی است.
در ادامه امیرحسین فرجادنسب رئیس گروه تکنولوژی و گروههای آموزشی ادارهکل آموزش و پرورش خراسانرضوی افزود: روشهای یاددهی و یادگیری، توانمندسازی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و درس پژوهی از دیگر کار ویژه گروه آموزشی باید باشد.
وی گفت: با تعامل مناسب کارشناسان مقاطع تحصیلی و مدیران مدارس امسال 83 جلسه و کارگاه آموزشی از سوی 33 گروه آموزشی برگزار گردید.
رئیس گروه تکنولوژی و گروههای آموزشی ادارهکل آموزش و پرورش خراسانرضوی افزود: 31 جشنواره و مسابقه دانشآموزی نیز امسال در مدارس راهنمایی و متوسطه برگزار شد.
وی با اشاره به انجام 132 بازدید از سوی سرگروههای آموزشی از مدارس خاطرنشان کرد: شرکت در نمایشگاه هوشمندسازی مدارس و برگزاری برنامه مروری برای جشنواره فیلم رشد از اقدامات ویژه این کارشناسی است.
انتهای پیام/ی20/ط4000