اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

ثبت احوال برای نامگذاری افراد سخت‎گیری بیشتری کند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: ثبت احوال در بحث نامگذاری افراد، باید دقت، وسواس و سخت‌گیری بیشتری از خود نشان دهد.

ثبت احوال برای نامگذاری افراد سخت‎گیری بیشتری کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در نخستین جلسه شورای ثبت احوال استان در سال جاری با بیان اینکه اسناد سجلی بیانگر هویت هر فرد است اظهار داشت: در ایران اسلامی به دلیل توجه به مسائل دینی به این مسئله بیشتر پرداخته می‎شود.

وی تصریح کرد: مسئله اسناد سجلی در جوامع غیردینی و غربی شاید به عنوان یک دغدغه تلقی نشود و یا از منظر دیگری به آن پرداخته شود اما به دلیل داشتن نگاه دینی موضوع هویت در کشور ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

جمشیدی با بیان اینکه اهمیت هویت در سه آیتم و مؤلفه مورد توجه است ادامه داد: هویت افراد با موضوعات و مسائل شرعی نظیر ( زاد و ولد، ازدواج، فرزند خواندگی و ...) و همچنین در حوزه خدمات عمومی که هر چه اسناد در این خصوص محکم‎تر و روشن‎تر باشد، خدمات سریع‎تر و مناسب‎تری ارائه خواهد شد، مرتبط است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: سومین مؤلفه در اهمیت هویت افراد ارتباط مستقیم با مسائل امنیتی اجتماعی دارد به این دلیل که ما در یک نظام مردم‎سالار دینی زندگی می‎کنیم و مردم باید از نعمت امنیت اجتماعی همواره برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: اینکه ما در حوزه طرد اتباع بیگانه ورود کرده و دقیق می‎شویم به این دلیل است که می‎خواهیم ضریب امنیت واقعی و ضریب احساس امنیت اجتماعی را بالا ببریم.

جمشیدی در ادامه آسیب‎شناسی در حوزه ثبت احوال را در سه حوزه ولادت، وفات و نامگذاری تشریح کرد و گفت: در موضوع ولادت و وفات در کشور ما باید به این نکته توجه کرد که چرا ثبت این دو رویداد در بین بعضی از افراد جامعه با واقعیت مطابقت ندارد.

وی ادامه داد: در عدم ثبت به موقع ولادت و وفات عوامل متعددی می‎تواند از جمله نیاز افراد، سهل‎انگاری و عدم دسترسی دخیل باشد که در این بین در مواردی که این عدم ثبت صحیح و دقیق ناشی از نیاز افراد باشد به عنوان یک آسیب جدی تلقی شده و باید به صورت ریشه‎ای مورد بحث و کارشناسی قرار بگیرد.

جانشین رئیس شورای ثبت احوال استان تأکید کرد: با توجه به اینکه در بحث نام‎گذاری در نظام دینی از تنوع و فراوانی نام برخوردار هستیم و هم اینکه حاکمیت لیست بسیار بلند و بالایی را با بیش از 250 هزار اسم در اختیار مردم قرار داده، خانواده‎ها باید دقت بیشتری در انتخاب نام فرزندانشان به خرج دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بحث نامگذاری افراد، ثبت احوال باید دقت، وسواس و سخت‎گیری بیشتری از خود نشان داده و از اختیارات استانی و شهرستانی خود بهره ببرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول