اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز با حضور مسئولان

ساختمان نمایندگی ثبت احوال در لاله‌آباد مازندران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: ساختمان نمایندگی ثبت احوال در بخش لاله‌آباد شهرستان بابل افتتاح شد.

ساختمان نمایندگی ثبت احوال در لاله‌آباد مازندران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، علی غلامی رئیس ثبت احوال بابل ظهر امروز در مراسم افتتاح نمایندگی ثبت احوال بخش لاله‌آباد اظهار داشت: با افتتاح این نمایندگی، سومین نمایندگی ثبت احوال بابل برای تسهیل امور، تسریع در کار و رضایت‌مندی مردم در این شهرستان افتتاح شده است.

وی افزود: شهرستان بابل دارای شش بخش و هفت شهر است که به جز بخش مرکزی همه بخش‌ها یا دارای اداره ثبت احوال بوده و یا نمایندگی ثبت احوال ایجاد شده که برای رضایت‌مندی مردم است.

غلامی بیان کرد: شهرستان بابل در سال 1390 به استثنای بخش‌های بندپی غربی و شرقی، 6 هزار و 556 واقعه ثبت کرده است که 3 هزار و 364 واقعه مربوط به پسران و 3 هزار و 192 واقعه مربوط به دختران است که به ازای هر 106 واقعه پسر 100 واقعه دختر است.

وی تصریح کرد: برابر قانون ثبت احوال مکلف است در بعد ولادت ظرف 15 روز و در بعد وفات ظرف 10 روز نسبت به ثبت واقعه اقدام کند که بر این اساس ما شاهد ثبت ولادت در مهلت قانونی 15 روز به 97.8 درصد در مهلت یکساله بودیم.

رئیس ثبت احوال بابل اذعان کرد: در بخش وفات از 2 هزار و603 ثبت فوت، یک‌هزار و 425 مورد مرد و یک‌هزار و 178 مورد زن یعنی 54.7 درصد مردها و 45.3 درصد زن‌های بابلی فوت کردند که از این تعداد  96.2 درصد در مهلت یک سال ثبت فوت شده است.

غلامی تصریح کرد: همچنین در شهرستان بابل طی یکسال گذشته 5 هزار و 145 مورد ازدواج و 10 هزار و 41 مورد طلاق ثبت شده است که از این تعداد 556 واقعه ازدواج و 112 واقعه طلاق در بخش لاله‌آباد بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین در بخش لاله‌آباد با 70 روستا و 52 هزار نفر جمعیت در سال گذشته 738 واقعه ولادت و 281 واقعه وفات ثبت شده است.

غلامی بیان کرد: بزرگ‌ترین افتخار ثبت احوال کشور این است که با 7 هزار پرسنل به بیش از 70 میلیون نفر جمعیت در کشور خدمت‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول