به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان قم، جواد ادیم در خصوص ارائه خدمات الکترونیکی ویژه در این استان گفت: این خدمات شامل درخواست تغییر نام، درخواست تغییر نام خانوادگی، درخواست تعویض و صدور مجدد شناسنامه و پیگیری درخواستها به صورت الکترونیکی است که این خدمات از طریق اینترنت به صورت ارائه درخواست الکترونیکی قابل انجام بوده و ویژه هموطنانی است که شناسنامه آنها صادره از استان قم باشد.
وی افزود: شهروندانی که متقاضی خدمات ذکر شده باشند میتوانند به پایگاه اطلاعرسانی اداره کل ثبت احوال استان قم به آدرس ww.sabteahval-qom.ir در قسمت خدمات الکترونیکی مراجعه کرده و پس از تکمیل فرم خدمت مربوطه، ضمیمه کردن تصویر مدارک و دریافت شماره پیگیری از وضعیت رسیدگی به درخواست خود اطلاع پیدا کنند.
معاون آمار و انفورماتیک اداره کل ثبت احوال استان قم در ادامه گفت: در صورت موافقت نهایی با درخواست تعویض و یا صدور مجدد شناسنامه، همشهریان عزیز میتوانند با در دست داشتن شماره پیگیری و اصل مدارک (اصل شناسنامه، کارت شناسایی و اصل رسید بانکی) شخصا به اداره ثبت احوال شهرستان قم مراجعه کرده و شناسنامه جدید خود را دریافت کنند.
وی افزود: مقدمات لازم برای امکان پرداخت مبلغ تعرفه خدمات بهصورت الکترونیکی از طریق اینترنت فراهم شده که به زودی در پایگاه اینترنتی فعال خواهد شد.
ادیم با اشاره به صرفهجویی در وقت و هزینه و همچنین کاهش مراجعات حضوری از طریق اجرای این طرح اظهار کرد: این طرح به صورت پایلوت در دو استان قم و همدان در حال اجراست که در صورت موفقیتآمیز بودن و برطرف شدن مشکلات و موارد احتمالی در تمام کشور اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/و30/د1000