اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی اهواز مطرح کرد

راه‌اندازی دومین اداره ثبت احوال در اهواز

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت وقایع حیاتی اهواز از پیگیری برای راه‌اندازی اداره جدید ثبت احوال خبر داد.

راه‌اندازی دومین اداره ثبت احوال در اهواز

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز ،‌ عبدالعزیز فدعمی ظهر امروز در جلسه وقایع حیاتی شهرستان اهواز گفت: در این شهرستان شعب ثبت احوال برای رفاه بیشتر شهروندان در مناطق گلستان، کوت عبدالله و زیتون کارمندی ایجاد شده و به زودی نیز در خیابان امام شرقی شعبه جدیدی راه‌اندازی می‌شود، علاوه بر این هشت دفتر پیشخوان نیز امکان خدمات دهی به مردم در این زمینه دارند، اما به دلیل گستردگی و جمعیت زیاد کلان شهر اهواز نیاز به استقرار دو اداره ثبت احوال وجود دارد که پیگیری برای جداسازی قسمت‌های شرقی و غربی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ثبت وقایع حیاتی در سه سال اخیر رشد خوبی داشته، گفت: ثبت وقایع حیاتی در موعد مقرر در زمینه وفات از 90 درصد به 98 درصد در سال گذشته رسیده، در زمینه ثبت ولادت نیز از 94 درصد به 98 درصد ارتقا یافته است.

فرماندار اهواز یکی از مشکلات ثبت وقایع حیاتی در اهواز را وجود آرامستان‌های غیررسمی و خارج از حوزه شهرداری دانست و افزود: جلساتی با هیئت امنای آرامستان‌های واقع در مناطق کوت عبدالله، سیدخلف، چنیبه و... برگزار شده تا ثبت وقایع حیاتی در این مناطق نیز به موقع انجام شود.

وی همچنین با رد ادعای علی پور مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اهواز مبنی بر وقوع نبش قبر در آرامستانی در منطقه کوت عبدالله توسط افراد سودجود و فروش آن به متقاضیان قبر، گفت: با توجه به اینکه این امر به صورت مستقیم رویت نشده به نظر نمی‌آید قابل قبول باشد.

فدعمی اظهار کرد: به دلیل فرهنگ خاص در میان برخی افراد سنتی، دفن در بعضی روستاها یا آرامستان‌های غیررسمی وجود دارد که با فرهنگ‌سازی باید این مسئله را ساماندهی کرد تا مردم به استفاده از آرامستان جدید شهرداری اهواز (باغ فردوس) ترغیب شوند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول