اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه دارالقرآن المهدی (عج) آستارا:

مراکز آموزشی آموزه‌های قرآنی را نهادینه کنند

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه دارالقرآن المهدی (عج) آستارا گفت: مراکز آموزشی باید به نحو مطلوب‌تری آموزه‌های قرآنی را در جامعه نهادینه کنند.

مراکز آموزشی آموزه‌های قرآنی را نهادینه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سید اصغر حسینی عصر امروز در جلسه موسسه دارالقرآن این شهرستان با اشاره به اینکه قرآن باید در تمام خانه‌ها و در بین خانواده‌ها زنده باشد، اظهار کرد: به جز کانون خانواده‌ها مراکز آموزشی نیز باید آموزه‌های قرآنی را به نحو مطلوب‌تری نهادینه کنند و بیش از این به مقوله انس با قرآن پرداخته شود و درباره آن فرهنگ‌سازی جامع‌تری صورت گیرد.

این مسئول، با اشاره به اینکه نور قرآن انسان را به راه‌های سلامتی هدایت می‌کند، افزود: اگر کسی با قرآن مأنوس و همدم شود قرآن نیز با او انس و الفت می‌گیرد و به او یاری می‌رساند.

وی، عمل به قرآن را بالاترین مرتبه انس با قرآن دانست و تصریح کرد: اگر افراد جامعه به دستورات اخلاقی قرآن عمل کنند به طور یقین گناهان کبیره و صغیره جای خود را به اجر و ثواب دنیوی و اخروی می‌دهد.

مدیر موسسه دارالقرآن المهدی(عج) آستارا با بیان اینکه جامعه ما اسلامی است و افراد به ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان باید قرآن را به خوبی بیاموزند، ابراز کرد: باید در ترویج این فرهنگ نورانی در سطح جامعه بکوشیم و با برنامه‌ریزی مناسب در جذب جوانان و نوجوانان به مسایل قرآنی، مساجد و محافل مذهبی تلاش خود را دو چندان کنیم.

حسینی، ایام اعتکاف را بهترین اوقات برای رشد و بالندگی روحیات انسانی و اسلامی عنوان کرد و یاد آور شد: اعتکاف سنت حسنه بوده و زمانی مناسب برای تزکیه روح و دوری جستن از مظاهر فریبنده مادی دنیا است که مورد تاکید دین مبین اسلام قرار دارد.

وی، با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اعتکاف در شهرستان آستارا، افزود: امسال استقبال بسیار خوبی را از این مراسم با برگزاری دعای پرفیض زیارت آل‌یاسین و حضور جوانان و نوجوانان و مدیر و مسئولان موسسه دارالقرآن المهدی (عج) در مسجد عباسیه شاهد بودیم.

این مسئول، برگزاری مسابقه احکام و خاطره‌نویسی را از برنامه‌های دیگر در ایام اعتکاف آستارا برشمرد و تصریح کرد: این مسابقه در دومین روز اعتکاف ویژه معتکفان برادران در مسجد عباسیه برگزار شد و سه نفر از برندگان جوایزی را دریافت کردند.

وی، با بیان اینکه مسابقه احکام در سومین روز اعتکاف در مسجد عباسیه شهرستان ویژه معتکفان خواهران برگزار شد، خاطرنشان کرد: این مراسم در مسجد جامع آستارا با حضور چشمگیر خواهران برگزار شد و به سه نفر از خواهران با کمک موسسه دارالقرآن و حضور امام جمعه جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول