اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه امسال انجام می‌شود

راه‌اندازی 20 مدرسه قرآنی در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای مهرماه امسال، 20 مدرسه قرآنی ویژه ابتدایی در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 20 مدرسه قرآنی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، غلامرضا محمدقاسمی صبح امروز در جلسه آموزش و پرورش شهرستان زابل در فرمانداری اظهار داشت: امروزه آموزش و پرورش تنها جوابگوی نیازهای جوانان و نوجوانان نیست بلکه سایر دستگاه‌های اجرایی هم باید در کنار آموزش و پرورش برای ساختن آینده این قشر عظیم و موثر،تلاش کنند.

وی با اشاره به جایگاه خانواده و نقش بی‌بدیل آن در تعلیم و تربیت افزود: 20 مدرسه تخصصی قرآنی ویژه دانش‌آموزان ابتدایی از مهرماه امسال در استان راه‌اندازی می‌شود که در هفته شش ساعت به صورت تخصصی تدریس خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مانند نورافکنی است که به تمام قسمت‌های آموزش و پرورش می‌تابد و معلم نیز در این سند به عنوان یک فرد پژوهنده و پژوهشگر مقایسه و تعریف شده است.

محمدقاسمی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان بزرگ‌ترین طرح نظام آموزش و پرورش در این چند سال یاد کرد و ادامه داد: این سند که در آذرماه سال گذشته رونمایی شده به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح نظام 3-3-6 یکی از مباحث اصلی تحول بنیادین در این سند است که بر اساس آن دوره ابتدایی از پنج سال به شش سال افزایش پیدا می‌کند و تمام مباحث طرح مطابق با فرهنگ خودمان تنظیم شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان داشت: برای اجرای این طرح تاکنون تعداد 32 کمیته اجرایی در استان تشکیل شده و تمام برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای آن در استان انجام گرفته و اولیای دانش‌آموزان نیز در این زمینه توجیه کامل شده‌اند و هیچ مشکلی برای اجرای این طرح در استان نداریم.

محمدقاسمی ادامه داد: توجه ویژه‌ای در این سند به مسائل قرآنی شده است و از سال گذشته، مباحث قرآنی توسعه پیدا کرده و چندین طرح مانند طرح همگام با قرآن، در محضر قرآن و مدارس قرآنی اجرا شده و امسال نیز 20 مدرسه تخصصی قرآن در مدارس ابتدایی راه‌اندازی می‌شود.

* دانشگاه فرهنگیان در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

وی همچنین از راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در استان خبر داد و اضافه کرد: از اول مهرماه، دو پردیس در زاهدان راه‌اندازی و 400 نفر از فرهنگیان جذب این دانشگاه می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان توسعه مدارس خاص را از اولویت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کرد و متذکر شد: تعداد این مدارس امسال افزایش پیدا می‌کند.

محمدقاسمی در پایان اذعان داشت: تعداد 1000 مدرسه در استان هوشمند سازی شده است و بنا داریم در سال‌جاری، تعداد دیگری از مدارس را هوشمند کنیم.

انتهای پیام/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول