اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوشکی در گفت‌وگو با فارس:

شهدا ثمره تربیت قرآنی امام خمینی هستند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: امام خمینی تربیت قرآنی را با زبان امروزی و در جامعه امروزی ترویج کرد که ثمره آن شهدا بودند.

شهدا ثمره تربیت قرآنی امام خمینی هستند

محمدصادق کوشکی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در حاشیه سلسله همایش‌های بازخوانی اصول و آرمان‌‌های انقلاب اسلامی که در فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: اندیشه امام در مورد تربیت انسان‌ها یک نگاه قرآنی و آسمانی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه تربیت مهم‌ترین هدف انسان‌ها در این جهان است، گفت: پیامبر اعرابی را که در اوج جاهلیت که افتخار آنان کشتن برادر و زنده به گور کردن دختران بود را طی 10 سال چنان تربیت اسلامی کردند که تبدیل به شهدای بدر و احد شدند.

کوشکی چنین تربیتی را معجزه قرآنی عنوان کرد و افزود: امام خمینی تربیت قرآنی را با زبان امروزی و در جامعه امروزی ترویج کرد که ثمره آن شهدا بودند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار کرد: امام خمینی(ره) تربیت قرآنی را به دو بخش تربیت فردی و اجتماعی تقسیم کرد که هر دو بخش لازم دیگری است.

کوشکی با بیان اینکه خود امام مصداق تربیت قرآنی است، گفت: انسان تربیت یافته از نظر قرآن، انسان عدالت‌خواه، ظلم‌ستیز و حق‌جو در جامعه و در صحنه خانوادگی رحیم و رئوف است.

وی دیگر مشخصه تربیت قرآنی را بندگی خدا عنوان کرد و گفت: انسان وقتی بنده خدا می‌شود به درجه‌ای می‌رسد که از هیچ کس جز خدا نمی‌‌ترسد که تربیت از نگاه امام چنین تربیتی است که خود بسترساز انسانی قدرتمند در مقابل ظلم و ستم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران انتهای تربیت دینی و قرآنی را انسان‌هایی دانست که رنگ خدا گرفته‌اند و افزود: چنین انسان‌های جانشینی بر روی زمین می‌شوند و آنچه که در این راه باید به آن دست یابند در قدم اول بندگی خدا است.

کوشکی با بیان خاطراتی از امام‌ خمینی گفت: نوع رفتار امام در مقابل مردم و سیاست‌مداران غرب به گونه‌ای بود که نشأت گرفته از تربیت قرآنی وی بود.

وی در پاسخ به این سؤال که عملکرد سازمان‌های آموزشی در کشور به ویژه در تربیت افراد را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: آموزش تربیت در آموزش و پرورش به حدی نرسیده است که به گفته امام، پرورش تابع آموزش باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در پاسخ به این سؤال که چگونه امام شاگردانی مانند شهید مطهری تربیت کرد، افزود: از ویژگی‌های آموزشی رهبر کبیر انقلاب اسلامی، نظم و توجه به اموری بود که با اهمیت به نظر می‌رسیدند.

کوشکی در رابطه با تربیت فرزندان توسط پدر و مادر گفت: امام همواره فرزندان خود را از حرام منع می‌کرد اما واجبات را تذکر می‌دانند که به گفته فرزندان امام خمینی، وی از دین به جای چهره سخت، خشن و زشت، چهره‌ای زیبا و جذاب نشان دادند.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول